Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
- Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
- Lokalizacja: Katowice
- x 2
Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Witam.
Jako, że 3200 obrotów przy 100km/h to trochę za dużo, to przymierzam się do zmiany trybków..., i tutaj moje pytanie do Fachowców:
Czy w moim przypadku tez szukać trybków z JTD albo może z innego Fiata?? Może mnie ktoś nakierować?? Pytanie takowe z uwagi na to, ze jednak butle CNG trochę ważą i nie chce by mu Mulcia umierała na piątce.
Wiem już jak to wymienić, ale nie wiem jeszcze co tam wsadzić i jak tego szukać.
Dzięki z góry za pomoc.
Jako, że 3200 obrotów przy 100km/h to trochę za dużo, to przymierzam się do zmiany trybków..., i tutaj moje pytanie do Fachowców:
Czy w moim przypadku tez szukać trybków z JTD albo może z innego Fiata?? Może mnie ktoś nakierować?? Pytanie takowe z uwagi na to, ze jednak butle CNG trochę ważą i nie chce by mu Mulcia umierała na piątce.
Wiem już jak to wymienić, ale nie wiem jeszcze co tam wsadzić i jak tego szukać.
Dzięki z góry za pomoc.
0 x
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
- Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
- Lokalizacja: Skoki
- x 7
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Z tego co wiem to do cng multipla ma krótszą 5. Więc jak zmieniać to na 5 od zwykłej benzyny. Bo zmiana na 5 od jtd to 2 kroki na przód. Chyba że na cng już jeździć nie będziesz.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
- Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
- Lokalizacja: Katowice
- x 2
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
No właśnie tego się obawiam, ze jeśli założę z JTD to może zamulić... Pytanie tylko czy na pewno tak jest i wystarczy włożyć trybki z zwykłej 1.6 oraz jaki będzie efekt. Może ktoś jest w stanie to jakoś obliczyć?
Na CNG mam zamiar jeździć - jak już jest instalacja to chce ja wykorzystać, tym bardziej, ze stacje mam 500m od domu.
Na CNG mam zamiar jeździć - jak już jest instalacja to chce ja wykorzystać, tym bardziej, ze stacje mam 500m od domu.
0 x
- ksiazelech
- Klubowicz
- Posty: 2762
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
- Multipla: JTD 138KM 2002r.
- Skype: ksiazelech
- Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
- x 50
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Trybiki od zwykłej benzyny są jeszcze aktualne i do Ciebie przytrzymane.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
- Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
- Lokalizacja: Katowice
- x 2
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Super. Zobaczymy jak się temat rozwinie, ciekawi mnie tylko ile mi to przełożenie da, może ktoś to obliczy.ksiazelech pisze:Trybiki od zwykłej benzyny są jeszcze aktualne i do Ciebie przytrzymane.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Obliczenia tu niewiele wniosą. CNG oprócz tego,że ma krótszą piątkę od zwykłej benzyny, to również ma krótsze główne przełożenie. To wszystko ze względu na większą masę i gorsze osiagi silnika. Skutkiem ubocznym są właśnie wysokie obroty. Obawiam się,że założenie piątki od diesla w Twoim przypadku będzie skutkowało znacznym spadkiem dynamiki i wzrostem spalania. W przypadku benzyny trzeba uważać żeby nie przegiąć, to nie diesel gdzie maksymalny moment jest w dolnej partii obrotów. W zwykłej benzynie na piątce od diesla silnik się wprawdzie trochę "uspokaja" ale spadek dynamiki już się wyczuwa.
0 x
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
- Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
- Lokalizacja: Katowice
- x 2
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Hmmmm. Co proponujesz Samul2? Założyć piątkę ze zwykłej benzyny?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Nie wiem czy będzie odczuwalne. Przełożenia piątki :
CNG - 0,971
BENZ- 0,946
JTD - 0,816
Przełożenia główne:
CNG- 4,067
BENZ- 3,933
JTD - 3,353
Widać, że w samej piątce CNG kontra BENZ jest niewielka różnica. JTD może już być za duże. Coś pośredniego trzeba by szukać.
CNG - 0,971
BENZ- 0,946
JTD - 0,816
Przełożenia główne:
CNG- 4,067
BENZ- 3,933
JTD - 3,353
Widać, że w samej piątce CNG kontra BENZ jest niewielka różnica. JTD może już być za duże. Coś pośredniego trzeba by szukać.
0 x
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 4 cze 2016, 21:26
- Multipla: 1.6 Natural Power 2006r
- Lokalizacja: Katowice
- x 2
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
No to trochę lipa... Bez sensu tez się wpakować, żeby mi Mulcia umierała jak wrzucę 5.
Nie znam się na tym i nie wiem z czego w takim razie może podejść, liczę na Waszą fachowa wiedzę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie znam się na tym i nie wiem z czego w takim razie może podejść, liczę na Waszą fachowa wiedzę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
- Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
- Lokalizacja: Skoki
- x 7
Re: Dłuższa piątka do 1.6 Natural Power (CNG)
Zamów u Samula jakieś 2.0 benzyna conajmniej, albo kup jtd.
Benzyna jest w multipli do spokojnej jazdy, cng jeszcze słabsza.
Po coś obcięli to przełożenie.
Benzyna jest w multipli do spokojnej jazdy, cng jeszcze słabsza.
Po coś obcięli to przełożenie.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM