Obrazek

XENONY

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: XENONY

#11 Post autor: samul2 » 26 paź 2010, 07:12

No widzisz Mariusz trzeba było zostać przy MK I :D Tam nie miałbyś takich problemów.O dziwo też dało się dobrze ustawić światła , linia światło-cienia na matówce całkiem dobrze wygląda.Jedynie to ustawiłem je niżej niż fabrycznie, chociaż ona ma małe reflektorki i nie powoduje takiego oslepiania (nikt nie mruga), w MK II trochę gorzej jest bo duże lustra są.W elektryce może zamieszaj ,żeby podtrzymanie mijania było.
0 x

Awatar użytkownika
jarolis
Posty: 236
Rejestracja: 21 gru 2009, 17:22
Multipla: JTD 105 KM 99'
Gadu-Gadu: 4421998
Komunikator Tlen: jarolis
Skype: jarolis
Lokalizacja: Bieruń 50.078523,19.170276
Kontakt:

Re: XENONY

#12 Post autor: jarolis » 26 paź 2010, 13:47

ShaMaN pisze:Osram żarówki! :mrgreen:

A te z: http://bluelight.pl/index.htm to są takie, że szkło ino niebieskie i blulajtową poświatę daje i można zamiast zwykłej wmontować, czy co?

W markecie kiedyś widziałem za 25 zeta i zastanawiałem się do czego uone są.
Nie , te z tej firmy mają moduł bo inaczej ich nie podłączysz :) Xenony pracują na innym napięciu , a Ty widziałeś zwykłe H7 :P
0 x
Ten który ma zawsze coś do powiedzenia i chce mieć wszystko wyjaśnione
50.078573,19.169984 - moja multipla w widoku satelitarnym na http://mapy.google.pl/ :) :)

ShaMaN
x 4

Re: XENONY

#13 Post autor: ShaMaN » 27 paź 2010, 20:33

Usunięte przez autora
Ostatnio zmieniony 3 lut 2011, 21:30 przez ShaMaN, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: XENONY

#14 Post autor: Pepcio » 27 paź 2010, 21:42

Markety pełne są ,,pseudo'' ksenonów czyli żarówek pomalowanych farbką na niebiesko.
Generalnie zasada jest taka, dobra żarówka powinna być:
- Markowa
- Dość niestety kosztowna, choć to nie idzie w parze z naszą polską mentalnością, my chcemy wszystko tanio:)
- Nie malowana żadnymi ,,farbkami''
Cały wić z żarówkami + ileś tam % światła polega na tym, iż ich bańka wypełniona jest gazami szlachetnymi które umożliwiają pracę żarnika żarówki w wyższej temperaturze co przekłada się na ilość wydzielanego światła. Niestety takie rozwiązania mają też wady, mianowicie takie żarówki mają krótszą żywotność od zwykłych co sprawia iż są generalnie drogą inwestycją na krótki czas.
ShaMaN pisze:Czyli widziałem zwykłe żarówki H7 z kolorowym szkłem (niebieskim dla picu), które można wsadzić zamiast zwykłych? Bo chciałem zmienić kolor rzucanego światła i dodać więcej mocy świecącej bez korzystania z xenonów.
Jarolis, napisz jaśniej bo ja elektryki jestem decha :D
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: XENONY

#15 Post autor: Pepcio » 27 paź 2010, 21:43

Sprawdziłem dziś organoleptycznie, dlugie w MKII świecą się wraz z krótkimi więc problemu nie ma:)
Światła są bdb, mam nadzieję, że nie prędko Policja mnie dorwie.

Pozdrawiam.

samul2 pisze:No widzisz Mariusz trzeba było zostać przy MK I :D Tam nie miałbyś takich problemów.O dziwo też dało się dobrze ustawić światła , linia światło-cienia na matówce całkiem dobrze wygląda.Jedynie to ustawiłem je niżej niż fabrycznie, chociaż ona ma małe reflektorki i nie powoduje takiego oslepiania (nikt nie mruga), w MK II trochę gorzej jest bo duże lustra są.W elektryce może zamieszaj ,żeby podtrzymanie mijania było.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
zlociutki01
Posty: 149
Rejestracja: 27 gru 2009, 10:49
Multipla: Była: JTD, 115KM, 2003
Skype: zlociutki01
Lokalizacja: Rybnik-Niedobczyce

Re: XENONY

#16 Post autor: zlociutki01 » 30 paź 2010, 21:38

ShaMaN pisze: Bo chciałem zmienić kolor rzucanego światła i dodać więcej mocy świecącej bez korzystania z xenonów.
http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-za ... -najlepiej
http://www.auto-swiat.pl/1-grozne-zarowki-ze-wschodu
Zapraszam do lektury.
0 x
Była piękna JTD.
Złociutki01

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: XENONY

#17 Post autor: ksiazelech » 30 paź 2010, 22:01

Ja temat żarówek przerabiałem nie jeden raz i czasem co miesiąc kupywałem inne aby sprawdzić.
Ze wszystkich najlepiej wypadły do mojego oka te; http://moto.allegro.pl/h7-nightguide-ph ... 59539.html Faktycznie są te trzy strefy światła.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

ShaMaN
x 4

Re: XENONY

#18 Post autor: ShaMaN » 31 paź 2010, 01:32

Usunięte przez autora
Ostatnio zmieniony 3 lut 2011, 21:31 przez ShaMaN, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Brzózka
x 4

Re: XENONY

#19 Post autor: Brzózka » 21 lis 2010, 20:53

Skusiły mnie Wasze opinie na temat ksenonów, więc i ja postanowiłem sprawić sobie takie cudo, 4300K.

Zalety:
Więcej światła na drodze o połowę
Doświetlenie pobocza
Zimne szkło reflektora
Pobór prądu mniejszy: jedna żarówka H7 ma moc 55W, a żarnik o barwie 4300K tylko 35W
Bajecznie prosty montaż z jednym wyjątkiem, ale to już w wadach.

Wady:
Kłopotliwy montaż żarnika tj; zwykła żarówka posiada konektory , co ułatwia montaż. Żarniki ksenonowe mają na stałe przytwierdzone kable, więc jest trochę gimnastyki z zamknięciem żarnika w oprawie reflektora, spinką. O tyle z prawym reflektorem jest mniejszy kłopot, bo tu dysponujemy większą ilością miejsca na gimnastykę dłoni, to już przy lewym można się zdenerwować, ponieważ przeszkadza obudowa filtra powietrza, obudowa skrzynki bezpieczników. Łatwiej mi było wymontować cały reflektor, niż mieć odrapane ręce od przeszkadzających elementów.
Podwyższone zakłócenia na CB radiu, trzeba skręcić radio.
To tyle z moich spostrzeżeń.

Kilka linków na temat Ksenonów:
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.swiatelka.pl/printview.php?t=109" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 22 lis 2010, 10:08 przez Brzózka, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: XENONY

#20 Post autor: samul2 » 21 lis 2010, 22:08

Zakłócenia to niestety bolączka najtańszych zestawów.Można je zminimalizować ekranując przewody palników.Jest gdzieś w necie wątek o odkłócaniu HID-ów.Robi się to za pomocą zwykłej folii aluminiowej i izolacji.
0 x

ODPOWIEDZ