a może inna modyfikacja?
- Jendrula65
- Posty: 1315
- Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
- Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
- x 132
Re: a może inna modyfikacja?
Koledzy spokojnie, każdy z Was w pewnym zakresie swoich doświadczeń ma rację. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego paliwa, ale chyba najważniejszym jest sprawny termostat.
0 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: a może inna modyfikacja?
Wtryski ważniejsze, poczytaj http://www.multipla.fora.pl/porady-co-j ... ,4714.html" onclick="window.open(this.href);return false;
0 x
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: a może inna modyfikacja?
Termostat owszem ważny, ale bardzej zimą niż latem.Jendrula65 pisze:Koledzy spokojnie, każdy z Was w pewnym zakresie swoich doświadczeń ma rację. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość spalanego paliwa, ale chyba najważniejszym jest sprawny termostat.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: a może inna modyfikacja?
Takie ,,rozjazdy'' we wskazaniach pomiędzy kompem, a tankowaniem mówią o zużyciu wtrysków. Centrala wtryskowa koryguje braki tzw. korekcjami na wtryskach i samochód będzie przeważnie pracował w miarę poprawnie, ba nawet może mieć większą moc i Nm niż taki z nowymi (wtryski przelewają) ponieważ na każdy cykl pracy przypada więcej paliwa z przelewających wtrysków niż powinno. Miałem tak w Cromie, soft robiony na takich wtryskach pokazał 186 KM i 413 Nm, po wymianie wtrysków moc prawie taka sama czyli 185 KM ale NM 376.malymaly pisze:No w tygodniu to nawet krótsze trasy robię tzw wokół komina. W weekend trasa. Komputer przy ostatnim tankowaniu pokazał 7,2 w realu równe 8L. To już mam wymieniać wtryski? 150tyś przejechane choć może i więcej, we fiacie nie umieli potwierdzić przebiegu, ale wnętrze potwierdzało niski tzn taki przebieg.
Trzeba było ,,podszlifować'' program.
Tak czy siak, 0,8 l to spora różnica, sprawny układ powinien pokazywać +/- 0,1/0,2 max
Po wymianie w Cromie wtryskiwaczy tankowanie pokrywa mi się ze wskazaniami komputera w granicach setki.
Proponuję oddać wtryski do czyszczenia, przeważnie pomaga. Raczej nie będą zużyte lub uszkodzone mechanicznie tylko zasyfione i problemy gotowe.
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: a może inna modyfikacja?
To może mała podpowiedź, gdzie polecasz wyczyścić wtryski ?Proponuję oddać wtryski do czyszczenia,
0 x
- Pepcio
- Posty: 572
- Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
- Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
- Gadu-Gadu: 2997883
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: a może inna modyfikacja?
Jeśli się na to zdecydujesz, polecam sprawdzoną firmę w Piekarach Śląskich - http://www.bosch-adamczyk.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;kacfil pisze:To może mała podpowiedź, gdzie polecasz wyczyścić wtryski ?Proponuję oddać wtryski do czyszczenia,
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
- hombre77
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 kwie 2010, 19:45
- Multipla: BiPower, 90KM, 2002
- Komunikator Tlen: hombre77
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: a może inna modyfikacja?
A widzę, że kolego licyn już założył konto na motostacie.
Co do stylu jazdy, to spalanie zależy od stylu jazdy przy każdym rodzaju paliwa. Powiem tylko, że z mojego doświadczenia to bardziej styl odbija się na samochodach, które mają naddatek mocy. Jednym słowem mocny silnik, można więcej zaoszczędzić stosując ecodriving.
Co do stylu jazdy, to spalanie zależy od stylu jazdy przy każdym rodzaju paliwa. Powiem tylko, że z mojego doświadczenia to bardziej styl odbija się na samochodach, które mają naddatek mocy. Jednym słowem mocny silnik, można więcej zaoszczędzić stosując ecodriving.
0 x
-
- x 4
Re: a może inna modyfikacja?
Małe rozważania na temat tzw. eco-drivingu:
Ja przez eco-driving po drodze na zlot zarobiłem stówkę ))
Zza zakrętu wyskoczyła tablica z obszarem zabudowanym i nie udało się wyhamować silnikiem poniżej 60-ciu, bo tuż za nią był fotofadar (a tuż za nim pies z suszarką, ale on już nie zaliczył brania).
Dałem sobie spokój z hamowaniem silnikiem...
A jak wymieniłem termostat to i latem spalanie spadło. Może lepiej wyczułem auto, a może i latem termostat ma tu os do powiedzenia.
Ja przez eco-driving po drodze na zlot zarobiłem stówkę ))
Zza zakrętu wyskoczyła tablica z obszarem zabudowanym i nie udało się wyhamować silnikiem poniżej 60-ciu, bo tuż za nią był fotofadar (a tuż za nim pies z suszarką, ale on już nie zaliczył brania).
Dałem sobie spokój z hamowaniem silnikiem...
A jak wymieniłem termostat to i latem spalanie spadło. Może lepiej wyczułem auto, a może i latem termostat ma tu os do powiedzenia.
0 x