kacfil pisze:W każdym aucie jest łatwo "polać" . Problemem jest właśnie powietrze. Bez turbo, trzeba przerabiać sterowanie zaworów i same zawory. A to urządzonko właśnie polewa czyli wystarczy dodmuchać
No nie zgodzę się do końca. Polać właściwie nie jest prosto, dużo prościej w dieslu niż w benzynie, diesel nie potrzebuje mieszanki stechiometrycznej by dobrze pracować i jest mniej wrażliwy na niewłaściwe polewanie zwłaszcza zbyt ubogie (benzyna na odwrót)
Temat rzeka, aby trzymać się wątku proponuję zakończyć ,,dywagacje'' mniej więcej tym:
- W Multipli 1,6 16v wynalazki w postaci magicznych rezystorów, pudełek, chipów itp do niczego się nie zdadzą, aby wycisnąć z tego silnika pokłady mocy potrzebne są modyfikacje mechaniczne silnika, układu wydechowego, dolotu i sterowania silnikiem (dopiero wszystko razem może dać efekty, ale i tak nie będą one spektakularne)
- W Multipli JTD można w miarę prosto dolać, dodmuchać i wycisnąć mniej więcej 30% mocy i momentu, ale problemem jest przeniesienie napędu.
Wszystko da się zrobić, kwestia odpowiedniej ilości $$$
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "