Tarcze z tyłu mam i ja :)
: 20 sie 2011, 13:36
Witajcie.
Od dziś moja MK II ma na tyle zamiast bębnów, układ z hamulcami tarczowymi
Kupiłem cały kpl, na allegro z Anglika w cenie 400 zł za wszystko wraz z praktycznie nowymi tarczami i klockami. Po małych perypetiach przy wymianie (mechanik który mi to robił przyjął błędną koncepcję i poskładał wszystko ....... ale odwrotnie stronami:) wszystko śmiga, aż miło.
Oczywiście do kpl. potrzebne mi były nowe linki ham. ręcznego, te akurat załatwiłem sobie w dobrych pieniądzach w oryginale z ASO.
Sama wymiana w zasadzie jest banalnie prosta, potrzebny jest kpl. hamulców na tył w postaci:
- Blach mocujących wszystko do wahacza
- osłony tarcz hamulcowych
- zaciski
- jarzma mocujące zaciski i klocki.
- klocki
- tarcze
- przewód hamulcowy giętki i kawałek sztywnego do połączenia na wahaczu.
- Linki ręcznego z wersji na tarcze (prawdopodobnie pasują i takie z anglika, tylko trzeba je stronami zamienić, w każdym razie ja kupiłem nowe)
- no i oczywiście śruby mocujące do zacisków
Co zostaje :
- wahacze tylne (są takie same)
- śruby mocujące układ z bębnami do wahaczy (niby według epera są inne numery katalogowe, ale śruby pasują idealnie)
- piasta tył
- czujnik ABS
Póki co już czuję, że hamulce biorą nieco lepiej, na razie nie robiłem testów bo wszystko musi się ułożyć, jednak wrażenia z normalnej jazdy są jak najbardziej OK.
Teraz muszę rozeznać koncepcję ESP i dołożenia tego wynalazku do Mućki. Nie wiem, czy wymiana samej centrali ABS na taką z kontrolą trakcji wystarczy, muszę nieco posznupać po necie.
A może ktoś wie, czy aby taka operacja jest do przeprowadzenia w miarę prostym sposobem?
Pozdrawiam.
Od dziś moja MK II ma na tyle zamiast bębnów, układ z hamulcami tarczowymi
Kupiłem cały kpl, na allegro z Anglika w cenie 400 zł za wszystko wraz z praktycznie nowymi tarczami i klockami. Po małych perypetiach przy wymianie (mechanik który mi to robił przyjął błędną koncepcję i poskładał wszystko ....... ale odwrotnie stronami:) wszystko śmiga, aż miło.
Oczywiście do kpl. potrzebne mi były nowe linki ham. ręcznego, te akurat załatwiłem sobie w dobrych pieniądzach w oryginale z ASO.
Sama wymiana w zasadzie jest banalnie prosta, potrzebny jest kpl. hamulców na tył w postaci:
- Blach mocujących wszystko do wahacza
- osłony tarcz hamulcowych
- zaciski
- jarzma mocujące zaciski i klocki.
- klocki
- tarcze
- przewód hamulcowy giętki i kawałek sztywnego do połączenia na wahaczu.
- Linki ręcznego z wersji na tarcze (prawdopodobnie pasują i takie z anglika, tylko trzeba je stronami zamienić, w każdym razie ja kupiłem nowe)
- no i oczywiście śruby mocujące do zacisków
Co zostaje :
- wahacze tylne (są takie same)
- śruby mocujące układ z bębnami do wahaczy (niby według epera są inne numery katalogowe, ale śruby pasują idealnie)
- piasta tył
- czujnik ABS
Póki co już czuję, że hamulce biorą nieco lepiej, na razie nie robiłem testów bo wszystko musi się ułożyć, jednak wrażenia z normalnej jazdy są jak najbardziej OK.
Teraz muszę rozeznać koncepcję ESP i dołożenia tego wynalazku do Mućki. Nie wiem, czy wymiana samej centrali ABS na taką z kontrolą trakcji wystarczy, muszę nieco posznupać po necie.
A może ktoś wie, czy aby taka operacja jest do przeprowadzenia w miarę prostym sposobem?
Pozdrawiam.