Obrazek

W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

tutaj można pisać o wszystkim
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cas05
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2021, 00:32
Multipla: jeszcze brak
Lokalizacja: Olkusz
x 1

W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#1 Post autor: Cas05 » 2 sie 2023, 23:23

Serwusik!
Mam pytania dla użytkowników trywialne, a dla mnie nie do znalezienia w necie nawet po zdjęciach... Dałem w luźnym temacie bo nie wiedziałem gdzie - pod żaden podział tematyczny mi nie pasowało. Chodzi o komfort w drugim rzędzie siedzeń. Może zacznę od początku...
Chyba ponad rok temu jak szukaliśmy blisko Multiple a wydaje nam się ze widzieliśmy nawiew dla drugiego rzędu siedzeń w słupkach bocznych, przymierzając się do pierwszej multipli... potem sprawa przymarła walcząc z innymi problemami - mając cały czas w potylicy multiple. Ostatnio znowu zaczęliśmy szukać autka minimum 6 osobowego. Siedliśmy do drugiej Multipli i tam natomiast nie było nawiewu dla drugiego rzędu siedzeń. Próbuje znaleźć po zdjęciach ale bez skutecznie. Podobnie sprawa z oświetleniem drugiego rzędu siedzeń (w Fabii którą mamy nie dość że brak światła z tylu, to otwierając tylne drzwi nie zaświeca się żadne światło w środku, bo nie ma w tych drzwiach żadnej czujki). Więc pytam się u źródła - jak jest z komfortem jazdy w drugim rzędzie siedzeń:
1) Czy jest nawiew na drugi rząd?
1a) Czy to była opcja i tylko wybrane wersje to mają?
1b) Jeżeli jest, to tylko z bocznych słupkach (czy tez pod siedzeniami z pierwszego rzędy, albo sufit)?
2) Oświetlenie drugiego rzędu siedzeń jest zawsze?
2a) Czy muszą być drzwi z elektryka (elektryczne szyby w drugim rzędzie -nie wiem czy takie nawet są wersje) aby zapalały się te światła w drugim rzędzie gdy będą otwierane tylko tylne drzwi?
Pozdro!
0 x

Awatar użytkownika
broneq
Posty: 32
Rejestracja: 13 paź 2022, 10:26
Multipla: JTD, 115KM, 2003
Lokalizacja: WIELICZKA
x 12
Kontakt:

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#2 Post autor: broneq » 4 sie 2023, 14:45

Nawiewów z tyłu nigdy w Multipli nie widziałem i nie ma ich ani pod siedzeniami, ani na słupkach. Multipla to jednak subkompakt z lat '90, a wtedy takich luksusów nie było w tej klasie, bo to generalnie mała auto jest. Najnowsza Fabia ma 4,14m, a Multipla przed liftingiem miał 3,994m.
Co do oświetlenia z kolei to (chyba) nie spotkałem się z taką, która by go nie miała. Oświetlenie jest w formie dwóch osobnych lampek (bliźniaczych np z lampkami z Alfa Romeo 156) zabudowanych w dachu wzdlużnie do osi samochodu, które zaświecają się po otwarciu drzwi (można je też wyłączyć). Jeśli nie ma szyberdachów to są tak jakby w 1/3 i 2/3 szerokości dachu idealnie nad tylnymi siedzeniami. jeśli zaś są szyberdachy, to są nieco bardziej z przodu, między oknami dachowymi i poprzecznie do osi auta.

EDIT: Jeśli klima jest sprawna (co nie jest oczywiste w samochodach, które mają 10 i więcej lat) to jej wydajność nawet w tak ciemnym lakierze nadwozia jak u mnie jest wystarczająca.
1 x
Pozdrawiam,
Kamil
...i zapraszam do mnie na YouTube
https://www.youtube.com/MotoPasjeKamila

Awatar użytkownika
Cas05
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2021, 00:32
Multipla: jeszcze brak
Lokalizacja: Olkusz
x 1

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#3 Post autor: Cas05 » 17 sie 2023, 00:05

sorki że z takim opóźnieniem odpisuje - myślałem że będzie więcej odpowiedzi... ale dzięki broneq za odpowiedz.

No to chyba mieliśmy jakieś zwidy z Żonką bo ciężko to mi inaczej wyjaśnić... że kojarzymy ze na słupkach środkowych były nawiewy na tylny rząd siedzeń...

A co do Klimatyzacji... to czy masz szyby przyciemnione czy na zwykłych daje rade takie połacie szkła schłodzić...

Pozdro!
0 x

Awatar użytkownika
broneq
Posty: 32
Rejestracja: 13 paź 2022, 10:26
Multipla: JTD, 115KM, 2003
Lokalizacja: WIELICZKA
x 12
Kontakt:

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#4 Post autor: broneq » 17 sie 2023, 08:12

Cas05 pisze:
17 sie 2023, 00:05
A co do Klimatyzacji... to czy masz szyby przyciemnione czy na zwykłych daje rade takie połacie szkła schłodzić...
Szyby mam niebieskie, ale one nie mają jakiś super właściwości.
1 x
Pozdrawiam,
Kamil
...i zapraszam do mnie na YouTube
https://www.youtube.com/MotoPasjeKamila

Awatar użytkownika
Jendrula65
Posty: 1315
Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
x 132

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#5 Post autor: Jendrula65 » 17 sie 2023, 19:07

Wentylacja ( nawiew ):
Obrazek
1 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L

Awatar użytkownika
Cas05
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2021, 00:32
Multipla: jeszcze brak
Lokalizacja: Olkusz
x 1

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#6 Post autor: Cas05 » 22 wrz 2023, 00:08

dzięki za ODP...

Mam kolejne pytanie (do tych co maja Mućki w bogatszej wersji):
Czy mając elektryczne szyby w drugim rzędzie w Multipli - kierowca ma blokadę otwierania drzwi i okien??

Pytam bo moja starsza Córka po rocznej szczepiące zaczęła cofać się w rozwoju - jest Autystyczna - i miałem taka sytuacje wracając z Nią z zajęć Fabią, zaczęła otwierać podczas jazy drzwi - a potem tez odkręcała na full okno - i chciałbym tej sytuacji uniknąć w nowym autku :)
0 x

Awatar użytkownika
Jendrula65
Posty: 1315
Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
x 132

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#7 Post autor: Jendrula65 » 22 wrz 2023, 10:23

Witam, w tym miejscu są udostępnione oraz do pobrania instrukcje do różnych wersji Multipli:
https://www.multiplaklub.pl/wp/do-pobrania/
Mam nadzieję że znajdziesz tam informacje na nurtujące pytania.
Pozdrawiam!
1 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L

Awatar użytkownika
Cas05
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2021, 00:32
Multipla: jeszcze brak
Lokalizacja: Olkusz
x 1

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#8 Post autor: Cas05 » 22 wrz 2023, 18:48

znalazłem tylko/aż:
-Manualna Blokada otwierania drzwi od środka;
-Blokada szyb tylnych na desce rozdzielczej;

Wiec chyba NIE MA blokady otwierania drzwi tylnych (w drzwiach kierowcy/na desce) nawet w wersjach z elektrycznymi szybami z tyłu... ale może nie znalem tego w instrukcji... wiec jak ktoś ma taka wersje Multipli z elektrycznymi szybami z tylu proszę o wypowiedź.
Załączniki
Manualna Blokada otwerania drzwi od srodka.jpg
Manualna Blokada otwerania drzwi od srodka.jpg (137.89 KiB) Przejrzano 2224 razy
Blokada szyb tylnych na desce rozdzielczej.jpg
Blokada szyb tylnych na desce rozdzielczej.jpg (102.76 KiB) Przejrzano 2224 razy
0 x

Awatar użytkownika
Jendrula65
Posty: 1315
Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
x 132

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#9 Post autor: Jendrula65 » 23 wrz 2023, 08:00

Cas05 pisze:
22 wrz 2023, 18:48
NIE MA blokady
I trafiłeś w "sedno tarczy"! Fabrycznie są tylko takie rozwiązania ;)
1 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L

Awatar użytkownika
Cas05
Posty: 9
Rejestracja: 17 paź 2021, 00:32
Multipla: jeszcze brak
Lokalizacja: Olkusz
x 1

Re: W poszukiwaniu (wymażonej) Multipli

#10 Post autor: Cas05 » 27 wrz 2023, 22:58

Kolejne pytanie (raczej myślimy o wersji drugiej (po lifcie) Multipli - bo ma mniej utleniająca się konstrukcje - i z końca roczników produkcji); Jakie są różnice w wersjach miedzy ON/PB/CNG - proszę mnie poprawić jak bym coś poprzekręcał:
1. CNG - (Butle są na 10 lub 20 lat ale w Polsce i tak homologacja nowej butli jest na 10lat, a ponowne homologacja jest kosztowna (co 2 lata - ponad 200zl od butli, a jest ich 3 w Bipower z 38l bakiem, lub 4 butle bez baku w Blupower - jet to najsłabsza wersja silnikowa przez co skrzynia miała krotki 5 bieg (czy są takie duże są różnice z ta 5-tka?) - i chyba już nie opłaca się jeździć na tym paliwie - co najwyżej do zmiany na LPG po usunięciu CNG - co spowoduje wymianę amortyzatorów/sprężyn.
2. PB - tam jest dłuższy 5 bieg niż w wersjach z CNG. Aby zagazować LPG musi być dobry gazownik.
3. ON - wersje 110,115 i 120KM (ta najmocniejsza z DPF) - na ON są skrzynie z najdłuższa 5-tka; Jakie sa różnice w tych silnikach - Tam turbiny są ze stała geometria czy zmienna? Czy w tej wersji występuje dwu-masa? Jak sprawa z wtryskami/pompami wygląda?

Może zadam zadam jeszcze takie pytanie: w której wersji co lubi się popsuć :( albo do czego trzeba się będzie przyzwyczaić?
1 x

ODPOWIEDZ