Obrazek

Alpitlum - Projekt Multipla HGT

Tu się chwalimy tym, czym jeździmy!
Wiadomość
Autor
jbond
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2014, 15:17
Multipla: Multipla 2001 1.6 CNG
Lokalizacja: Gdynia
x 2

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#31 Post autor: jbond » 3 sie 2016, 12:43

No zakładając, że dawca za ok 2.5k.

W tej chwili juz Ci łatwiej było by oszacować czas i nakład pracy.

Zastanawiam sie co byłoby lepsze, czy silnik z Coupe z turbo czy z Marei?

Podoba mi się ten pomysł, i się poważnie zastanawiam nad realizacją.

Nie chciał byś zrobić drugiej przekładki? ;)
0 x

Awatar użytkownika
Jendrula65
Posty: 1315
Rejestracja: 5 lip 2011, 20:46
Multipla: 1,9 MJT 120KM, 2007 280 tyś km
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie
x 132

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#32 Post autor: Jendrula65 » 3 sie 2016, 15:30

To pewnie za chwilę przeczytamy w lokalnych wiadomościach że Multipla "Dziewiarza Andrzeja" zwinęła asfalt lub kostkę brukową podczas ruszania lub przyśpieszania na ulicach Łodzi :lol: :lol: :lol:
0 x
Była Mulcia Mk1 1,6 1999 r, Mulcia Mk1 1,9 JTD 2003 r.
Mulcia Mk2 1,9 MJT 2007 r. aktualnie 500L

Awatar użytkownika
komar
Posty: 419
Rejestracja: 13 sie 2012, 18:43
Multipla: 1,6 lpg 103km,2002
Lokalizacja: Nowy Targ
x 9

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#33 Post autor: komar » 3 sie 2016, 15:33

wielki szacun! kawał dobrej roboty!
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#34 Post autor: samul2 » 3 sie 2016, 17:14

jbond pisze:No zakładając, że dawca za ok 2.5k.

W tej chwili juz Ci łatwiej było by oszacować czas i nakład pracy.

Zastanawiam sie co byłoby lepsze, czy silnik z Coupe z turbo czy z Marei?

Podoba mi się ten pomysł, i się poważnie zastanawiam nad realizacją.

Nie chciał byś zrobić drugiej przekładki? ;)
Nasz dawca kosztował 1250zł + wypożyczenie lawety + oczywiście rozrządy, rolki ,paski i inne duperele jeżeli Ci to pomoże w szacunkach.Jednak jak mówiłem ta suma jest mocno płynna.

Czas i nakład pracy byłem w stanie oszacować już przed robotą. Jakbym zsumował, skumulował czas spędzony przy tym projekcie to wyjdzie gdzieś 4-5 dni. Ogólnie było ciut dłużej, ale jak wspominałem w tym czasie robiłem jeszcze inne rzeczy.

Dziwne pytanie. To zależy czy potrzebujesz 190 lub 220KM (bo nie wiem który silnik z Coupe masz na myśli) , czy tylko 150KM.

Jak Ci się pomysł podoba, to nie ma się co zastanawiać (kwestia tylko czy sam robisz, czy dasz do zrobienia - jeżeli druga opcja ,to sobie odpuść )

Nie chciałbym, bo myślę już o czymś innym. Dwa razy to samo = nuda ;)
0 x

jbond
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2014, 15:17
Multipla: Multipla 2001 1.6 CNG
Lokalizacja: Gdynia
x 2

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#35 Post autor: jbond » 3 sie 2016, 21:12

Jak z zawieszeniem?
Czy oryginalne mcPerson zostały? Czy równierz przełożyliście?
Ta Gdańska mulipa miała/ma zawieszenie od coupe.

Generalnie jeszcze do końca nie wiem co będę przerabiał i jak, ale coś wymyślę :D

W tej chwili jedna mulipa jest przerabiana na przyczepę, a fajnie by wyglądała ładna mulipa ciągnąca przyczepo-multiple.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#36 Post autor: samul2 » 3 sie 2016, 21:43

jbond pisze:Jak z zawieszeniem?
Czy oryginalne mcPerson zostały? Czy równierz przełożyliście?
Ta Gdańska mulipa miała/ma zawieszenie od coupe.
Po co i w jakim celu? Wózek zawieszenia jest identyczny, wahacze bardzo podobne. Amortyzatory? nie zapominajmy, że Multipla jest 6-cio osobowa i ma gabaryty kiosku Ruchu, więc lepiej zostawić oryginalne. Zostały założone tylko sprężyny od diesla także multiplowe. W wolnossącej wersji zresztą aż takiej inwazji mocy nie ma.
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#37 Post autor: ksiazelech » 3 sie 2016, 22:25

Piękna robota , super wykonanie. :)
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

jbond
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2014, 15:17
Multipla: Multipla 2001 1.6 CNG
Lokalizacja: Gdynia
x 2

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#38 Post autor: jbond » 3 sie 2016, 22:35

samul2 pisze:
jbond pisze:Jak z zawieszeniem?
Czy oryginalne mcPerson zostały? Czy równierz przełożyliście?
Ta Gdańska mulipa miała/ma zawieszenie od coupe.
Po co i w jakim celu?
Zanim podejmę decyzję, zbieram dane.
Jutro jadę zawieźć prosiaka do warsztatu w Gdańsku, na Czarnym Dworze, a tam ostatnio widziałem czarną mulipe, to poszukam właściciela, o ile jeszcze tam parkuje.
Na YT znalazłem taki filmik:
https://youtu.be/jx6cCpYnpAU


I taki podobny wygląd chciałbym uzyskać.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#39 Post autor: samul2 » 4 sie 2016, 13:03

No jak to ci co robili tą czarną ....
0 x

Awatar użytkownika
Darraz
Klubowicz
Posty: 5467
Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
Multipla: BYŁA :-(
Lokalizacja: MOSINA
x 111

Re: Alpitlum - Projekt Multipla HGT

#40 Post autor: Darraz » 4 sie 2016, 14:27

Komu się nie chciało odtwarzać filmiku, końcowy efekt poniżej:

Obrazek

W Gimpie znacznie łatwiej poddać Multiplę takim przeróbkom niż w rzeczywistości, chociaż większość właścicieli Multipli też z taką przeróbką przed monitorem też miałaby problemy. Osobiście średnio wierzę, żeby dało się czymś takim jeździć.

Poniższy VT zrobiony dużo precyzyjniej, ale i to w realnym świecie niedługo by pewnie nie pojeździło. Lepiej wrócić do sedna wątku, czyli Multipli HGT, bo wiadomo, że kulać się będzie sprawnie.

Obrazek
0 x
tel. 691 780 705

ODPOWIEDZ