Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
Cześć.
Przedstawię Wam moją najnowszą zabawkę, maluszka po faceliftingu czyli tego brata multipli, jak mam od jakiegoś czasu w podpisie pod postami .
Maluch nie multipla ale też FIAT, więc mogę tu go z czystym sumieniem wstawić. Z góry przepraszam za złą jakość większości zdjęć, gdyż były robione telefonem.
Pomysł zrodził się jakieś 3 lata temu i pierwszą częścią zakupioną był silnik od sieny 1,2 75 KM (to 3 x więcej mocy niż standardowo maluszek ) i od tej pory gromadziłem potrzebne części i produkowałem podzespoły. Zasadnicza budowa zaczęła się w lutym tego roku po zakupie fiata 126p Eleganta 2000r.
tak wyglądał zanim się nim zająłem
Pierwotnie skrzynia biegów miała być od CC 700, bo troszkę mocniejsza od maluchowskiej, 1-ka synchronizowana i dłuższe przełożenie główne. Silnik od czego innego, skrzynia też od czegoś innego i do połączenia tych dwóch elementów należało zrobić flansze, coś w postaci redukcji. Można było zrobić ją ze stali, ale by była ciężka, więc postanowiłem że użyję amelinium. Do tego celu musiałem stworzyć najpierw kartonowy szablon, potem metalową formę dopiero odlew.
następnie obróbka (podziękowania dla kolegi i sąsiada ,,Józka,, u którego dorobiłem kilka rzeczy)
i pasowanie do silnika i skrzyni
Silnik był w niezłej kondycji, ale trzeba było do niego zajrzeć, przy okazji korekta kanałów dolotowych i wylotowych, docieranie zaworów i takie tam...
planowanie głowicy (u Józka ).
Jak pisałem docelowo miała być skrzynia od CC700, ale cały czas szukałem czegoś mocniejszego, i z informacji w necie wyczytałem że zakładają do malczanów skrzynie od starej skody rapid 5-cio biegową. I kiedy już dawno miałem silnik połączony ze skrzynią od CC znalazłem skrzynię skodowską! Połączenie z nowym nabytkiem wymagało jedynie niewielkiej modyfikacji flanszy a mianowicie z toczenie z 30mm grubości na 20mm i kilka nowych otworów gwintowanych.
różnica w wielkości skrzyń
i zamontowana nowa skrzynia
Sprzęgło, zamach i docisk siena standard, tarcza modyfikowana. Środek z frezem musiał pasować na wałek sprzęgłowy skodowski, ale tarcza skodowska jest sztywna więc użyłem tylko ten środek i wpasowałem w tarczę ze sprężynkami o wymaganej średnicy 180mm, a że miałem pod ręką tarczę od clio 1,4 to ona poszła do cięcia i spawania.
A teraz czekała mnie najgorsza i najbardziej czasochłonna część prac, blacharka. Na pierwszy rzut
oka ze rdzą nie było tak najgorzej, ale przecież to elegant, musiał być zardzewiały i był...
Najpierw jeden boczek, potem drugi...
i jakoś rdza opanowana.
CDN...
Przedstawię Wam moją najnowszą zabawkę, maluszka po faceliftingu czyli tego brata multipli, jak mam od jakiegoś czasu w podpisie pod postami .
Maluch nie multipla ale też FIAT, więc mogę tu go z czystym sumieniem wstawić. Z góry przepraszam za złą jakość większości zdjęć, gdyż były robione telefonem.
Pomysł zrodził się jakieś 3 lata temu i pierwszą częścią zakupioną był silnik od sieny 1,2 75 KM (to 3 x więcej mocy niż standardowo maluszek ) i od tej pory gromadziłem potrzebne części i produkowałem podzespoły. Zasadnicza budowa zaczęła się w lutym tego roku po zakupie fiata 126p Eleganta 2000r.
tak wyglądał zanim się nim zająłem
Pierwotnie skrzynia biegów miała być od CC 700, bo troszkę mocniejsza od maluchowskiej, 1-ka synchronizowana i dłuższe przełożenie główne. Silnik od czego innego, skrzynia też od czegoś innego i do połączenia tych dwóch elementów należało zrobić flansze, coś w postaci redukcji. Można było zrobić ją ze stali, ale by była ciężka, więc postanowiłem że użyję amelinium. Do tego celu musiałem stworzyć najpierw kartonowy szablon, potem metalową formę dopiero odlew.
następnie obróbka (podziękowania dla kolegi i sąsiada ,,Józka,, u którego dorobiłem kilka rzeczy)
i pasowanie do silnika i skrzyni
Silnik był w niezłej kondycji, ale trzeba było do niego zajrzeć, przy okazji korekta kanałów dolotowych i wylotowych, docieranie zaworów i takie tam...
planowanie głowicy (u Józka ).
Jak pisałem docelowo miała być skrzynia od CC700, ale cały czas szukałem czegoś mocniejszego, i z informacji w necie wyczytałem że zakładają do malczanów skrzynie od starej skody rapid 5-cio biegową. I kiedy już dawno miałem silnik połączony ze skrzynią od CC znalazłem skrzynię skodowską! Połączenie z nowym nabytkiem wymagało jedynie niewielkiej modyfikacji flanszy a mianowicie z toczenie z 30mm grubości na 20mm i kilka nowych otworów gwintowanych.
różnica w wielkości skrzyń
i zamontowana nowa skrzynia
Sprzęgło, zamach i docisk siena standard, tarcza modyfikowana. Środek z frezem musiał pasować na wałek sprzęgłowy skodowski, ale tarcza skodowska jest sztywna więc użyłem tylko ten środek i wpasowałem w tarczę ze sprężynkami o wymaganej średnicy 180mm, a że miałem pod ręką tarczę od clio 1,4 to ona poszła do cięcia i spawania.
A teraz czekała mnie najgorsza i najbardziej czasochłonna część prac, blacharka. Na pierwszy rzut
oka ze rdzą nie było tak najgorzej, ale przecież to elegant, musiał być zardzewiały i był...
Najpierw jeden boczek, potem drugi...
i jakoś rdza opanowana.
CDN...
Ostatnio zmieniony 18 gru 2014, 07:34 przez jakimiuczek, łącznie zmieniany 3 razy.
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
I teraz powinienem napisać za pewnymi "klasykami" - dostaję torsji i zawrotów głowy jak to widzę, dowód rejestracyjny Ci powinni zabrać, rozleci Ci się to zaraz i takie tam jeszcze dyrdymały.
A tak poważnie to sekunduję Ci od samego początku i dzięki chęciom takich jak Ty powstają fajne rzeczy. Powodzenia w dalszym tworzeniu!!!
A tak poważnie to sekunduję Ci od samego początku i dzięki chęciom takich jak Ty powstają fajne rzeczy. Powodzenia w dalszym tworzeniu!!!
0 x
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
Fachura z Ciebie pierwsza klasa Maluszek zamienił się w rakietę Teraz obleci nie jedne auto ! Już widzę zdziwienie innych kierowców
0 x
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
Tak wiem, że mogę się komuś narazić tym swapem bo pirat bo coś tam, ale co tam. Jeszcze się taki nie narodził co by wszystkim dogodził. I robię swoje. A propo temu sekundowaniu, to musimy coś wymyśleć czemu sterownik nie widzi sondy, bo pójdę z torbami jak mi tak dalej będzie chlałsamul2 pisze: A tak poważnie to sekunduję Ci od samego początku i dzięki chęciom takich jak Ty powstają fajne rzeczy. Powodzenia w dalszym tworzeniu!!!
Jedziemy dalej
Wymiana silnika wymagała dołożenie chłodnicy, więc jak w większości porządnych samochodów umieściłem ją z przodu
chłodnica od golfa III 1,6 wentylator z obudową od jakiegoś forda
teraz grill
zmiana sprzęgła ze sterowania linką na hydrauliczne
mała zmiana rozmiaru oponek
w między czasie dorwałem aluski od poloneza 5''
były w opłakanym stanie ale zafundowałem im piaskowanie, malowanie gruntem proszkowym, szpachlowanie i podkład akrylowy
i lakier metalik
+ mały smaczek
Projekt graficzny napisu MALUCH wykonał kolega Kociewie, dzięki
CDN...
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, 21:42 przez jakimiuczek, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
[/quote]jakimiuczek pisze: musimy coś wymyśleć czemu sterownik nie widzi sondy, bo pójdę z torbami jak mi tak dalej będzie chlał
Odepnij sondę i pojeździj, zobacz czy będzie róznica. A jak odepniesz sondę to sprawdź jakie masz napięcie na wejściu do sterownika. Może trzeba będzie przeflashować sterownik. O ile dobrze pamiętam były nawet zestawy naprawcze tych sterowników w postaci nowego epromu.
0 x
- dareQ68
- Klubowicz
- Posty: 316
- Rejestracja: 3 kwie 2013, 21:16
- Multipla: 1,9 JTD 120 KM MultiJet 2008
- Lokalizacja: Międzychód/ WLKP tel. 607-661-208
- x 5
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
o ja cie... pełen szacun...
Edd China z programu http://www.discoverychannel.pl/fani-czterech-kolek/ wysiada...
czekam na dalsze relacje...
Edd China z programu http://www.discoverychannel.pl/fani-czterech-kolek/ wysiada...
czekam na dalsze relacje...
0 x
"Cy Tata cyta cytaty Tacyta...?"
- Darraz
- Klubowicz
- Posty: 5467
- Rejestracja: 21 gru 2009, 14:56
- Multipla: BYŁA :-(
- Lokalizacja: MOSINA
- x 111
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
O właśnie. O to chodzi. Czekam na Twoje kolejne posty w tym wątku!jakimiuczek pisze:CDN...
0 x
tel. 691 780 705
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
Odpinałem kilka dni temu, i nie ma różnicy.samul2 pisze: Odepnij sondę i pojeździj, zobacz czy będzie róznica. A jak odepniesz sondę to sprawdź jakie masz napięcie na wejściu do sterownika.
-napięcie na wejściu sterownika mierzone w kostce po odpięciu sondy 0,24V
-napięcie grzałki po uruchomieniu silnika 14,4 czyli takie jak ładowanie
-napięcie wychodzące z sondy po lekkim rozgrzaniu 0,56V
-po połączeniu wszystkiego i podpięciu kompa korekta sondy lambda wynosi 1 i stoi w miejscu
-rano na zimnym silniku temp. powietrza 5 stopni a płynu 14 stopni, czyli tutaj czujniki sie nie dogadują ale to chyba niewielka różnica
Co jeszcze można sprawdzić? Nawet ściskałem przewód paliwowy zasilający tak jak radziłeś i wskazania sondy nie zmieniały się
0 x
- Brzózka
- Posty: 1142
- Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
- Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
- Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
- x 31
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
W latach dziewięćdziesiątych brat miał malucha z sinikiem Fiata 127 jak to targało aż miło
Licznik od poldka, chłodnica z przodu. Pamiętam, że ciągle były problemy z chłodzeniem silnika. Rury biegły pod podłogą do tyłu auta. Środek wyłożony welurem, a fotele kubełkowe... Jaką to autko robiło sensację na ulicy zwłaszcza klang silnika. Silnik z czterema garkami i jednym tłumikiem niezły robił hałas. Mam fotki tego cuda, ale na papierze. Dam je do obróbki cyfrowej i tu wrzucę jeśli można. Być może Ci się przydadzą.
Licznik od poldka, chłodnica z przodu. Pamiętam, że ciągle były problemy z chłodzeniem silnika. Rury biegły pod podłogą do tyłu auta. Środek wyłożony welurem, a fotele kubełkowe... Jaką to autko robiło sensację na ulicy zwłaszcza klang silnika. Silnik z czterema garkami i jednym tłumikiem niezły robił hałas. Mam fotki tego cuda, ale na papierze. Dam je do obróbki cyfrowej i tu wrzucę jeśli można. Być może Ci się przydadzą.
0 x
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Maluch SWAP 1.2 mpi 5 speed
Z chłodzeniem to jeszcze nie wiem czy będę miał problemy, bo największe upały mnie ominęły, a zdjęcia to czemu nie.
Jadę dalej, teraz napęd
Każdy kto miał malucha wie jakie awaryjne i delikatne miał przeguby, można kupić gotowe zamienniki mocne i wytrzymałe produkowane przez jedną firmę, ale kosztują grubo ponad 400zł. Nie chciało mi sie wydawać tyle kasy więc wymyśliłem tak: zaadoptowałem przegub od seicento
trochę żelastwa i wewnętrzna część maluchowskiego przegubu
trochę toczenia na własnej już tokarce
i wyszło coś takiego, i w połączeniu z półośkami również własnej produkcji bączki na asfalcie wytrzymuje
Napęd jest, to teraz trzeba czymś zahamować tą bestię więc na przód poszły tarcze z zaciskami od seicento a z tyłu cylinderki hamulcowe zastąpione przednimi (mają większą średnicę) i wydajniejsza pompa ham. od lancii Y10 (dlatego akurat od niej bo gabarytami jest identyczna jak maluchowska ale ma większą średnicę tłoczka)
Zawieszenie przednie resor sklepany na 11cm i dołożone jedno pióro,
zmiana z kolumny na maglownicę
zwrotnice nie na tulejkach, jak w oryginale ale na 6-ciu łożyskach igiełkowych każda
amorki na przód tylne standard KYB, tył nie obniżany, sam opadł od cięższego silnika a amory na tył i tu uwaga! zaadoptowane tylne z MULTIPLI!!!
Ze szpachlowania nie mam wiele zdjęć, bo jakoś nie było kiedy robić
w między czasie kiedy wysychał podkład można się było zająć zasadniczą częścią modernizacji czyli umocowanie silnika i skrzyni
wisi i nawet się zmieścił i nie wystaje
teraz skrzynia, która była znacznie większa od standardowej i wymagała więcej miejsca
Przy montażu zbiornika paliwa okazało się że przeszkadza poduszka skrzyni, a zbiornik już był wypiaskowany i pomalowany proszkowo
i trzeba było jeszcze raz malować.
CDN
Jadę dalej, teraz napęd
Każdy kto miał malucha wie jakie awaryjne i delikatne miał przeguby, można kupić gotowe zamienniki mocne i wytrzymałe produkowane przez jedną firmę, ale kosztują grubo ponad 400zł. Nie chciało mi sie wydawać tyle kasy więc wymyśliłem tak: zaadoptowałem przegub od seicento
trochę żelastwa i wewnętrzna część maluchowskiego przegubu
trochę toczenia na własnej już tokarce
i wyszło coś takiego, i w połączeniu z półośkami również własnej produkcji bączki na asfalcie wytrzymuje
Napęd jest, to teraz trzeba czymś zahamować tą bestię więc na przód poszły tarcze z zaciskami od seicento a z tyłu cylinderki hamulcowe zastąpione przednimi (mają większą średnicę) i wydajniejsza pompa ham. od lancii Y10 (dlatego akurat od niej bo gabarytami jest identyczna jak maluchowska ale ma większą średnicę tłoczka)
Zawieszenie przednie resor sklepany na 11cm i dołożone jedno pióro,
zmiana z kolumny na maglownicę
zwrotnice nie na tulejkach, jak w oryginale ale na 6-ciu łożyskach igiełkowych każda
amorki na przód tylne standard KYB, tył nie obniżany, sam opadł od cięższego silnika a amory na tył i tu uwaga! zaadoptowane tylne z MULTIPLI!!!
Ze szpachlowania nie mam wiele zdjęć, bo jakoś nie było kiedy robić
w między czasie kiedy wysychał podkład można się było zająć zasadniczą częścią modernizacji czyli umocowanie silnika i skrzyni
wisi i nawet się zmieścił i nie wystaje
teraz skrzynia, która była znacznie większa od standardowej i wymagała więcej miejsca
Przy montażu zbiornika paliwa okazało się że przeszkadza poduszka skrzyni, a zbiornik już był wypiaskowany i pomalowany proszkowo
i trzeba było jeszcze raz malować.
CDN
0 x