Obrazek

Grupowy tuning w Dynosoft

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#11 Post autor: tundek » 29 lis 2013, 16:13

samul2 pisze: Jak już odgrzałeś tego kotleta, to należy Ci się kilka słów wyjaśnienia. My tu już ten problem znamy doskonale. Powiadasz, że nie powinno się przekraczać 300Nm , ja Ci powiem więcej , 250-270 to jest w zasadzie maks. Po zrobieniu 300-tu z małym groszem nowe sprzęgło wysrało się po 5000km. Obcięliśmy ten Cinkowy soft o kilka procent, ale też sprzęgło nie daje rady, trzeba jeszcze ciąć lub przesunąć moment bardziej w górę(chociaż właściciel chce na razie serię z powrotem). Napęd w Multipli to plastelina i jeżeli zrobi Ci te 300 o których mówisz, to kup sobie parę sprzęgieł na zapas. Obecny własciciel Pepciowej mulpy mógłby Ci wiele opowiedzieć na ten temat. Na pocieszenie Ci powiem, że my tu mamy już patenty na poprawę napędu i jest już klika Mulp z przeniesieniem o potencjale do 400Nm.
Faktycznie z lekka nieświeży ten kotlet. Zmyliło mnie to, że temat był na górze strony.
Wracając do tematu, to jestem bardzo ciekaw waszego patentu na poprawę przeniesienia napędu. Mam nadzieję, że nie jest to bardzo skomplikowane i kosztowne zarazem.
Chęci na poprawę osiągów silnika nabrałem po bardzo pozytywnych komentarzach osób, które to zrobiły. Opisują same pozytywne strony tuningu, jakie to ich auto jest żwawe i mało pali. Odniosłem nawet wrażenie, że jeśli się jeździ dieslem ze standardowym programem, to wręcz jest się frajerem. Tuning przecież to same zalety! Z waszych doświadczeń wynika, że w Multipli jest z tym więcej kłopotów niż radości. Tym bardziej jestem ciekaw jak ten problem rozwiązaliście.
Dodam, że moje drugie auto, którym jeżdżę od 6 lat, to Alfa Romeo 156 1,8 TS '04 i przy nim Multipla to słodka leniwa krówka. Może coś z moim JTD jest nie tak (komputer pokazuje takie same przepływy przy otwartym i zamkniętym zaworze EGR), bo ja jakoś nie czuję powszechnie opisywanej potęgi momentu diesla. Silnik zaczyna wyraźnie ciągnąć dopiero od ok. 2600 obr/min. Moja Alfa zdecydowanie lepiej przyspiesza i nie zdycha przy podjazdach pod byle górkę, a teoretycznie nie powinno być aż takiej różnicy przy normalnej jeździe.
Czekam na wasze odpowiedzi i pomoc.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#12 Post autor: samul2 » 29 lis 2013, 19:53

tundek pisze:Tuning przecież to same zalety! Z waszych doświadczeń wynika, że w Multipli jest z tym więcej kłopotów niż radości. Tym bardziej jestem ciekaw jak ten problem rozwiązaliście.
Dodam, że moje drugie auto, którym jeżdżę od 6 lat, to Alfa Romeo 156 1,8 TS '04 i przy nim Multipla to słodka leniwa krówka. Może coś z moim JTD jest nie tak (komputer pokazuje takie same przepływy przy otwartym i zamkniętym zaworze EGR), bo ja jakoś nie czuję powszechnie opisywanej potęgi momentu diesla. Silnik zaczyna wyraźnie ciągnąć dopiero od ok. 2600 obr/min. Moja Alfa zdecydowanie lepiej przyspiesza i nie zdycha przy podjazdach pod byle górkę, a teoretycznie nie powinno być aż takiej różnicy przy normalnej jeździe.
Czekam na wasze odpowiedzi i pomoc.
Jeżeli silnik nie domaga to tuning tu niewiele pomoże. Mieliśmy tutaj przykłady wśród klubowiczów. Jednym zrobiłem programy , byli zadowoleni i czuć było efekt, w innej Multipli zmiana było mało odczuwalna. Były też dwie Multiple , które zmuszone do większego wysiłku powiedziały stanowcze "NIE". Sprawne JTD wcale nie jest leniwe i ciągnie już od co najmniej 1700obr. U Ciebie objaw jest typowy dla niesprawnego EGR-u , nie wiem czy masz już zaślepiony, jeżeli nie to nie wahaj się. W wylatanych JTD-ekach moc tną zużyte wtryskiwacze, przeważnie żadna nie trzyma już serii i 115-tka potrafi mieć np 90KM.
Pytasz o nasze patenty, proszę są tu na forum:

Przypadek 1 - zmodernizowany osprzęt silnika 105 na 110/115 z turbiną VNT + zmiana oprogramowania + mocne alfowskie przeniesienie napędu
http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... ic&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Przypadek 2 - tu już jest wszystko mocne ;)
http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... =viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;
0 x

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#13 Post autor: kacfil » 29 lis 2013, 21:19

Może i krówka, ale ta http://www.autocentrum.pl/spalanie/alfa ... 2003-2006/" onclick="window.open(this.href);return false; stronka w multipli jakieś inne liczby zawiera :)
0 x

tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#14 Post autor: tundek » 29 lis 2013, 23:13

samul2 pisze:Jeżeli silnik nie domaga to tuning tu niewiele pomoże. Mieliśmy tutaj przykłady wśród klubowiczów. Jednym zrobiłem programy , byli zadowoleni i czuć było efekt, w innej Multipli zmiana było mało odczuwalna. Były też dwie Multiple , które zmuszone do większego wysiłku powiedziały stanowcze "NIE". Sprawne JTD wcale nie jest leniwe i ciągnie już od co najmniej 1700obr. U Ciebie objaw jest typowy dla niesprawnego EGR-u , nie wiem czy masz już zaślepiony, jeżeli nie to nie wahaj się. W wylatanych JTD-ekach moc tną zużyte wtryskiwacze, przeważnie żadna nie trzyma już serii i 115-tka potrafi mieć np 90KM.
Pytasz o nasze patenty, proszę są tu na forum:

Przypadek 1 - zmodernizowany osprzęt silnika 105 na 110/115 z turbiną VNT + zmiana oprogramowania + mocne alfowskie przeniesienie napędu
http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... ic&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Przypadek 2 - tu już jest wszystko mocne ;)
http://www.multiplaklub.pl/forum/index. ... =viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false;
Moja Multipla ma potwierdzony przebieg 140 tys. km i sądzę, że to jak jeździ to wina tylko niesprawnego zaworu egr.
Jak to jest z założeniem przeniesienia napędu z Alfy? Czy skrzynia pasuje bez problemu i wystarczy "tylko" zmienić sterowanie sprzęgłem i biegami?
Przypadek 2 to zbyt duży hardcore jak dla mnie. Przekładka całej jednostki napędowej wraz ze sterowaniem jest dobra dla kogoś, kto się na tym zna. Dochodzi też problem znalezienia dawcy i mechanika, który to ogarnie i się tego podejmie. Dobrze by było gdyby był na miejscu w razie ewentualnych problemów z autem związanych z przekladką. Robię rocznie jakieś 30 tys. km jeżdżąc po całej Polsce i auto powinno być niezawodne.
0 x

tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#15 Post autor: tundek » 29 lis 2013, 23:16

kacfil pisze:Może i krówka, ale ta http://www.autocentrum.pl/spalanie/alfa ... 2003-2006/" onclick="window.open(this.href);return false; stronka w multipli jakieś inne liczby zawiera :)
Mam gaz w Alfie i koszty jazdy naprawdę nie są wysokie.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#16 Post autor: samul2 » 30 lis 2013, 08:30

Dlaczego uważasz, że mogą być jakieś problemy związane z przekładką? Wszystko jest złożone na standardowych częściach i jakbyś nie wiedział, ze tak ma nie być ,to nawet byś nie poznał. Auto też trochę jeździ i nie miało żadnej awarii zwiazanej z przeróbką. Z jednym masz oczywiście rację, trzeba umieć to zrobić, a jak się trafi na paproka , co powiąże to na druty i gumę do żucia, to problemy będą.

PS Wracając do Twojego przypadku, jeżeli zaslepienie EGR nie pomoże , to odepnij wtyczkę przepływomierza i zobacz czy jest lepiej. Jeżeli tak to przepływka "obcina".
0 x

Awatar użytkownika
ksiazelech
Klubowicz
Posty: 2762
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:30
Multipla: JTD 138KM 2002r.
Skype: ksiazelech
Lokalizacja: RYBNIK (Śląskie)
x 50

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#17 Post autor: ksiazelech » 30 lis 2013, 22:16

tundek pisze: Dodam, że moje drugie auto, którym jeżdżę od 6 lat, to Alfa Romeo 156 1,8 TS '04 i przy nim Multipla to słodka leniwa krówka. Może coś z moim JTD jest nie tak (komputer pokazuje takie same przepływy przy otwartym i zamkniętym zaworze EGR), bo ja jakoś nie czuję powszechnie opisywanej potęgi momentu diesla. Silnik zaczyna wyraźnie ciągnąć dopiero od ok. 2600 obr/min. Moja Alfa zdecydowanie lepiej przyspiesza i nie zdycha przy podjazdach pod byle górkę, a teoretycznie nie powinno być aż takiej różnicy przy normalnej jeździe.
Czekam na wasze odpowiedzi i pomoc.
Każdy kto ma mulcie po tuningu silnika JTD odczuwa swoje wrażenia. Ja mam szczęście że poprzedni właściciel dokonał zmiany mapy sterowania pod konkretny silnik. Robili mu to koledzy z firmy "V-tech Tuning" z miasta nie powiem. Mućka zbiera mi się spokojnie od 1400 obr/min spalanie zmniejszone i pali 6 litrów na sto/km (pokazuje i komputer i przetestowane zalewką pod korek) Moc podniesiona do 138KM /niutonometria to ok.250-260 a pod góre to się zrywa.
0 x
Fiat Multipla 1,9 JTD 138KM 2002r. ciemna zieleń
Były; 126p/CC700/Tico+LPG/Siena1,6 16V 101KM+LPG
Marea Weekend 1,9 TD 100KM

tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#18 Post autor: tundek » 30 lis 2013, 23:25

samul2 pisze:Dlaczego uważasz, że mogą być jakieś problemy związane z przekładką? Wszystko jest złożone na standardowych częściach i jakbyś nie wiedział, ze tak ma nie być ,to nawet byś nie poznał. Auto też trochę jeździ i nie miało żadnej awarii zwiazanej z przeróbką. Z jednym masz oczywiście rację, trzeba umieć to zrobić, a jak się trafi na paproka , co powiąże to na druty i gumę do żucia, to problemy będą.

PS Wracając do Twojego przypadku, jeżeli zaslepienie EGR nie pomoże , to odepnij wtyczkę przepływomierza i zobacz czy jest lepiej. Jeżeli tak to przepływka "obcina".
O tuningu silnika nie myślałem w ten sposób, żeby wycisnąć ile się da. Najpierw chciałem sprawdzić serię i zobaczyć, czy wszystko OK, a wydaje mi się, że nie jest tak jak być powinno. Następnie ustalić co jest do poprawienia, poprawić i dopiero podkręcać, ale z głową.

Po przekładce przy jakimś niedomaganiu będzie zaraz podejrzenie, że może być to wina źle połączonych przewodów (np. zimny lut). Nie wiem jak dokładnie przebiega cały proces przekładania silnika, ale podejrzewam, że powstaje wtedy sporo dodatkowych połączeń, tzn. nie da się bezinwazyjnie przenieść z jednego auta do drugiego silnika z całym osprzętem i okablowaniem. A może się mylę?

Zgodnie z Twoją radą zaślepię EGR. Czy powinienem użyć zaślepki z otworami, czy bez?
0 x

tundek
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2013, 15:36
Multipla: JTD 115 KM 2005
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#19 Post autor: tundek » 30 lis 2013, 23:34

Każdy kto ma mulcie po tuningu silnika JTD odczuwa swoje wrażenia. Ja mam szczęście że poprzedni właściciel dokonał zmiany mapy sterowania pod konkretny silnik. Robili mu to koledzy z firmy "V-tech Tuning" z miasta nie powiem. Mućka zbiera mi się spokojnie od 1400 obr/min spalanie zmniejszone i pali 6 litrów na sto/km (pokazuje i komputer i przetestowane zalewką pod korek) Moc podniesiona do 138KM /niutonometria to ok.250-260 a pod góre to się zrywa.
Rozumiem, że jeździsz na standardowej skrzyni i sprzęgle?
Napisz jak z trwałością sprzęgła i ile km przejechałeś od podniesienia mocy. Jest to dla mnie istotne, ponieważ ja się przywiązuję do swoich aut i jeżdżę nimi z reguły ok. 200 tys. km.
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Grupowy tuning w Dynosoft

#20 Post autor: samul2 » 1 gru 2013, 10:02

tundek pisze:
Po przekładce przy jakimś niedomaganiu będzie zaraz podejrzenie, że może być to wina źle połączonych przewodów (np. zimny lut). Nie wiem jak dokładnie przebiega cały proces przekładania silnika, ale podejrzewam, że powstaje wtedy sporo dodatkowych połączeń, tzn. nie da się bezinwazyjnie przenieść z jednego auta do drugiego silnika z całym osprzętem i okablowaniem. A może się mylę?

Zgodnie z Twoją radą zaślepię EGR. Czy powinienem użyć zaślepki z otworami, czy bez?
Z tym tokiem rozumowania, to nie powstało by żadne nietypowe, fajne auto :lol: . Kurcze masz naprawdę katastroficzne wizje. Pisałem Ci ,że wszystko zależy od staranności wykonania. Uważasz, że lutowanie w instalacji może być słabym punktem? Myślę ,że porządne lutowanie jest pewniejsze niż zaciskane konektory w standardowej wiązce. Często przy takiej przekładce jak ktoś robi to starannie, to poprawia się fabrykę. Ja robiłem to ponad dwa lata temu i nie miałem do tej pory najmniejszej usterki związanej z napędem i nawet nie zastanawiam się nad tym. Nie ma tu żadnej "rzeźby", wszystkie części są typowe, tylko odpowiednio dobrane. Jak coś się zepsuje, można spokojnie dokupić. Trzeba mieć tylko rozeznanie co i od czego można założyć. Myślę, że dyskusja w tym temacie jest bezcelowa i wróćmy do Twojego EGR-u. Zaślepiasz go na głucho, bez żadnych otworów.
0 x

ODPOWIEDZ