Obrazek

XENONY

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
jakimiuczek
Klubowicz
Posty: 785
Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
Multipla: JTD 2005 146KM
Lokalizacja: ŁOSICE
x 24

Re: XENONY

#31 Post autor: jakimiuczek » 7 gru 2013, 15:06

Pierwsze mrugnięcie jest bardzo jasne i zajebiście wygląda, danioferrari jak mu kiedyś w trasie mrugnąłem
to zaraz do mnie zadzwonił z pytaniem CO TY TAM MASZ!!!??? :lol:
0 x

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: XENONY

#32 Post autor: samul2 » 7 gru 2013, 15:59

Ale jest to zabójcze dla przetwornic ;) . Ale w sumie drogie nie są :lol: .
0 x

bolek
Posty: 30
Rejestracja: 6 maja 2013, 05:51
Multipla: 1,9 JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: Konin

Re: XENONY

#33 Post autor: bolek » 20 gru 2013, 23:59

Nie jestem pewien ale Xenony poniżej 2000 Luxów nie muszą mieć samopoziomowania i spryskiwaczy (takie są przepisy) ale co na to Misiaczki? Co ciekawe, firma Philips wypuściła halogeny H7 zielone, czerwone i żółte i to z homologacją!!!!
0 x

prezesbbr
Posty: 54
Rejestracja: 1 sty 2012, 22:04
Multipla: 1.6 16v 2000r
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: XENONY

#34 Post autor: prezesbbr » 21 gru 2013, 19:16

Na reflektorze jest oznaczenie HCR czyli żarówka halogenowa = Nie może być ksenonów. Tyle miśkom wystarczy. Proste.
Pokaż jeszcze proszę źródło Twojej informacji o kolorowych H7 bo wydaje się ona nieprawdopodobna.
0 x

bolek
Posty: 30
Rejestracja: 6 maja 2013, 05:51
Multipla: 1,9 JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: Konin

Re: XENONY

#35 Post autor: bolek » 22 gru 2013, 09:53

Mnie również to wydaje się dziwne, ale jest prawdą - tu podaję link producenta http://www.philips.pl/c/car-lamps/color ... vpgs2/prd/" onclick="window.open(this.href);return false; - np zielona Multipla z zielonymi żarówkami :) - ciekawe ale czy praktyczne?
0 x

Awatar użytkownika
dafipl
Posty: 319
Rejestracja: 24 gru 2009, 11:39
Multipla: Multipla MKI 1999r. 105KM
Lokalizacja: Szczepowice / Drożdżyce - 52°11'01'' 16°36'15''
Kontakt:

Re: XENONY

#36 Post autor: dafipl » 22 gru 2013, 09:55

Ja słyszałem o tym tylko ze żarówki są może kolorowe lecz po wyjściu z samochodu światło ponoć wyglądają normalnie
0 x
GG 10750253 Obrazek
SKYPE dafipl Obrazek

Awatar użytkownika
danioferrari
Posty: 49
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:32
Multipla: MOCNY SZEŚCIOPAK :) JTD 1999r.
Lokalizacja: Sarnaki

Re: XENONY

#37 Post autor: danioferrari » 8 sty 2014, 22:48

Witam ponownie!

Wracam znowu do tematu montażu xenoników w światłach drogowych ;)

Zaznaczam, że opisany sposób nie jest mojego autorstwa lecz doradzony przez jakimiuczka :lol:
Opisał mi, że kiedy zainstalował xenony normalnie w światłach drogowych to na początku wszystko było ok ale jak chciał się pochwalić nimi na zlocie to licznik w samochodzie zaczął szaleństwo i się zresetował (licznik dzienny kilometrów). Więc postanowił to obejść i puścić zasilanie nie z wiązki tylko bezpośrednio z akumulatora.
Cóż człowiek uczy się na cudzych błędach i ja kupując zestaw postanowiłem od razu zastosować ten drugi sposób :twisted:

Lecz wrodzona ciekawość nie dawała mi spokoju dlaczego tak się koledze działo i koniecznie chciałem sprawdzić czy i w moim samochodzie będzie się działo podobnie :twisted: :twisted: :twisted:

Zabrałem się więc za montaż xenoników w sposób tradycyjny (czyli wpięcie do konektora świateł drogowych :D

A więc:

Obrazek

Po podłączeniu włączam światła pozycyjne a potem drogowe i :?: :?: :?: NIC :o
Na włączonym silniku też nic :x powoli zaczyna mnie "nerwa chytać" ale nic, myślę sobie sprawdzę na kostce od świateł mijania :idea: chwila oczekiwania i :D :D :D ŚWIECĄ. Przekładam na drogowe i :shock: NIE ŚWIECĄ.

No dobra od czego jest wyrocznia (forum :mrgreen: ). Zapytałem i wyrocznia mi nie odpowiedziała dlaczego :cry:

Więc zaczynam plan B, podłączenie sposobem "NA JAKIMIUCZKA" :lol:

POTRZEBNE BĘDĄ:
1. zwykły przekaźnik 30,
2. szczypce do zaciskania konektorów oraz cięcia przewodów,
3. konektory do wpięcia w przekaźnik, i do podłączenia z masą i zasilaniem alumulatora,
4. sprzęt do lutowania i cyna,
5. hermetyczna obudowa bezpiecznika z bezpiecznikiem 10 do zabezpieczenia całego układu.

Obrazek

Zdejmujemy klemy z akumulatora.

Na początku szukamy przewodów na których pojawia się napięcie przy włączeniu świateł drogowych (szukamy wiązki przy bezpiecznikach przy przegrodzie czołowej i prawym gnieździe amortyzatora).
Po odnalezieniu wiązki zdejujemy izolację i szukamy zielonego kabelka i zielono czarnego.
Rozcinamy je a posłużą nam do podania zasilania na przekaźnik.

Obrazek

Dostęp jest taki sobie ale nie tragiczny :shock:
W międzyczasie lutujemy końcówki bezpiecznika (jedna do "+" akumulatora a druga do przekaźnika-to będzie nasze zasilanie. Czepiamy do klemy "+").
Następny kabelek analogicznie do przekaźnika i do "-" akumulatora.
Dalej kabelek do zasilania przekaźnika lutujemy z jednym z rozciętych zielonych z lewej strony a drugi z zielonych izolujemy( mamy teraz zasilanie przekaźnika po włączeniu świateł drogowych.
I został nam jeszcze do zlutowania kabelek z przekaźnika do zielonych z prawej jest to wyjście prądu na światła (lutujemy oba).
Oczywiście potem izolujemy to co trzeba.

I ... :?: koniec lutowania :lol: Mniej więcej wygląda to tak:

Obrazek

I jeszcze raz na piechotę o przekaźniku ;)

- zasilanie przekaźnika z rozciętego wolego kabelka z lewej strony na którym pojawi się napięcie po włączeniu świateł drogowych;
- masa przekaźnika do akumulatora "-" ;
- "+" akumulatora przez bezpiecznik do przekaźnika;
- z przekaźnika "+" dalej na zielone kabelki z prawej strony zasilające światła drogowe.

Przykład prostego przekaźnika:

Obrazek

Podłączam wszystko, zakładam klemy, wkładam xenony i ... :shock: NIC :oops:

NIE ŚWIECI !!!

Sprawdzam połączenia i wydaje się, że wszystko tak jak trzeba ale ...

Okazało się że :idea: W KONEKTORZE WEWNĘTRZNYM REFLEKTORA MASA NIE IDZIE NA GNIAZDO ŻARÓWKI TYLKO NA ŻARÓWKĘ :twisted: :twisted: :twisted:

Podłączam i JEST :P Światła działają tak jak trzeba.

I tym sposobem odpowiedziałem też sobie na wcześniejsze moje pytanie w tym wątku :lol:

Jeżeli czegoś nie dopisałem to proszę pytać ;)

ps. Światełka są rewelacyjne -nikogo nie oślepiam bo i tak zmieniam jak ktoś jedzie z naprzeciwka a jak dam po garach to wszystkie lisy z kilometra ściągam :mrgreen:
Serdecznie pozdrawiam i życzę jasności :D
0 x
Nareszcie przybył kapitan naszej łajby i dumnie dowodzi z mostka naszym statkiem ;-)

bolek
Posty: 30
Rejestracja: 6 maja 2013, 05:51
Multipla: 1,9 JTD, 105 KM, 2000
Lokalizacja: Konin

Re: XENONY

#38 Post autor: bolek » 19 kwie 2014, 20:46

To wszystko jest już nieistotne. Technika idzie do przodu. Trzeba stawiać na LEDy https://www.youtube.com/watch?v=NjidNFCnYoU" onclick="window.open(this.href);return false; :P Tylko ile to kosztuje?
0 x

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 83

Re: XENONY

#39 Post autor: miszczu77 » 19 kwie 2014, 20:59

bolek pisze:To wszystko jest już nieistotne. Technika idzie do przodu. Trzeba stawiać na LEDy https://www.youtube.com/watch?v=NjidNFCnYoU" onclick="window.open(this.href);return false; :P Tylko ile to kosztuje?
http://allegro.pl/zarowka-h7-led-cree-3 ... 49734.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena zbytnio nie zachęca na razie, ale może kiedyś potanieją.
0 x

Awatar użytkownika
malymaly
Klubowicz
Posty: 1121
Rejestracja: 14 gru 2011, 00:03
Multipla: JTDm, 120 KM 2006/ DGC 3,6 '15
Lokalizacja: Bytom
x 17

Re: XENONY

#40 Post autor: malymaly » 20 kwie 2014, 19:14

Wg mnie to rozwój techniki powinien iść w taką stronę, że co nowe to ma być lepsze, wygodniejsze i przynajmniej niewiele droższe od starego. W tej cenie mamy 50-100 szt. zwykłych żarówek. Jestem tradycjonalistą.
0 x

ODPOWIEDZ