Tempomat
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 21 lis 2014, 22:43
- Multipla: mk2, JTD, 120KM, 2009
- Lokalizacja: Skoki
- x 7
Re: Tempomat
Mnie też to kusi bardzo, tyle że na chybaa tym forum bylo gdzieś, że do 105 jest to problematyczne do pozostałych się da.
0 x
Była cudowna granatowa żaba z 2000 co miała 105KM
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Tempomat
Ja mam 105KM JTD z tempomatem
Nie powiem jak jest zrobione bo już z tempomatem kupiłem.
Nie powiem jak jest zrobione bo już z tempomatem kupiłem.
0 x
- Mawerix
- Posty: 225
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
- Multipla: JTD, 105 KM, 2000
- Lokalizacja: [KRA] Zabierzów
Re: Tempomat
e-oley Ogarnąłem przeszczep licznika i przy tej okazji natknąłem się na tempomat do JTD 105Km w Lybrze 99-01.... myślę że montaż nie był by skomplikowany, raptem 5,6 przewodów w wiadome miejsca przy ECM
Multiger nie wiesz przypadkiem czy masz oryginał czy coś innego koncernu Fiata
Dużo śmigam autostradom i ten gadżecik był by świetny.
Multiger nie wiesz przypadkiem czy masz oryginał czy coś innego koncernu Fiata
Dużo śmigam autostradom i ten gadżecik był by świetny.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Tempomat
Problem może być z ECU, ponieważ w wersji 105KM prawdopodobnie nie zadziała, przynajmniej u mnie nie zadziałało. Możliwe, że ze sterownikiem od Lancii by poszło. U mnie ze sterownikiem 110KM od Alfy nie zadziałało. Ruszyło dopiero ze sterownikiem 115KM od Multipli.
Podłączenie trudne nie jest, parę kabli i inny czujnik pedału hamulca. Można spróbować, bo koszty są znikome, a może jednak u kogoś zadziała.
Podłączenie trudne nie jest, parę kabli i inny czujnik pedału hamulca. Można spróbować, bo koszty są znikome, a może jednak u kogoś zadziała.
0 x
- Mawerix
- Posty: 225
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
- Multipla: JTD, 105 KM, 2000
- Lokalizacja: [KRA] Zabierzów
Re: Tempomat
Może sterowanie nie było kompatybilne, czy Lancia czy Multipla, Alfa , Marea lub inny Fiat jest jeden sterownik C15 w 105 KM musi działać tym bardziej jeśli Multiger potwierdzi że u niego jest OKmiszczu77 pisze:Problem może być z ECU, ponieważ w wersji 105KM prawdopodobnie nie zadziała, przynajmniej u mnie nie zadziałało. Możliwe, że ze sterownikiem od Lancii by poszło
Tylko co ma pedał hamulca do tego, przecież i tak wysyła sygnał do ECU, nawet w wersji bez tempomatu.
Zaryzykuje bo tak jak pisze koszta znikome a wygoda ogromna
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Tempomat
To, że sterownik EDC15 jest ten sam to jeszcze nic nie oznacza. Nie wszystkie mają jednakowo rozbudowane HW i tu tkwi różnica. U Bartka nie udało sie uruchomić tempomatu i już. U Multigera może być założony jak w większości nie "tempomatowalnych" sterowników uniwersalny tempomat np firmy WAECO. Jeżeli chodzi o pedał hamulca jak popatrzysz na schematy ,to zobaczysz , że wersja z tempomatem ma podwójne styki. Zawsze można przepiąć sterownik , który obsługiwał tempomat , chociażby od wspomnianej Lybry .Mawerix pisze:Może sterowanie nie było kompatybilne, czy Lancia czy Multipla, Alfa , Marea lub inny Fiat jest jeden sterownik C15 w 105 KM musi działać tym bardziej jeśli Multiger potwierdzi że u niego jest OKmiszczu77 pisze:Problem może być z ECU, ponieważ w wersji 105KM prawdopodobnie nie zadziała, przynajmniej u mnie nie zadziałało. Możliwe, że ze sterownikiem od Lancii by poszło
Tylko co ma pedał hamulca do tego, przecież i tak wysyła sygnał do ECU, nawet w wersji bez tempomatu.
Zaryzykuje bo tak jak pisze koszta znikome a wygoda ogromna
0 x
- Mawerix
- Posty: 225
- Rejestracja: 15 lut 2015, 17:50
- Multipla: JTD, 105 KM, 2000
- Lokalizacja: [KRA] Zabierzów
Re: Tempomat
Co do hamulca zwracam honor, faktycznie jest dodatkowy styk NC ale co do sterownika jeśli były by takie różnice to teoretycznie po montażu obrotomierza nie powinien działać bo producent nie przewidział go w modelu z tym sterownikiem, podobnie ze wskazaniem spalania.... Myślę że niema się co spierać a trzeba by porównać sterowniki albo po prostu dorwać manetkę tempomatu. Miszczu od czego miałeś montowaną manetkę
0 x
- samul2
- Klubowicz
- Posty: 2852
- Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
- Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- x 232
Re: Tempomat
Absolutnie nie mam czasu i zamiaru się z Tobą spierać. Napisałem tylko ,że u Bartka nie udało się tempomatu uaktywnić i tyle (nie mówię tu o podłączeniu elektrycznym , bo ono jest dziecinnie proste). Co do pozostałych funkcji w sterowniku , to zrobiłem co najmniej jedną Multiplę gdzie wskazania spalania też były nieaktywne i nic nie dało się z tym zrobić. Jeżeli chodzi o manetkę to Bartek założył najpopularniejszą jaka jest dostępna. Ale ona nie ma absolutnie znaczenia , można sobie założyć najzwyklejsze pstryczki. Ogólnie dostepne to np od Stilo, Bravo, Alfa 156/147. Sterownik w Multipli ,który ma na 100% tempomat do uaktywnienia to 115KM z OBDII i koncówką numeru ...505. Starszych 115-tek i 110-tek nie sprawdzałem .Mawerix pisze:Co do hamulca zwracam honor, faktycznie jest dodatkowy styk NC ale co do sterownika jeśli były by takie różnice to teoretycznie po montażu obrotomierza nie powinien działać bo producent nie przewidział go w modelu z tym sterownikiem, podobnie ze wskazaniem spalania.... Myślę że niema się co spierać a trzeba by porównać sterowniki albo po prostu dorwać manetkę tempomatu. Miszczu od czego miałeś montowaną manetkę
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Tempomat
Mój tempomat prawie na pewno nie jest oryginalny, sądzę tak po jego dźwigni, której design odstaje od reszty.
Generalnie wygląda to tak:
https://www.dropbox.com/s/h73w1nnpxsihk ... 8.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/m889u2q6zjkjs ... 6.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Kto z klubowiczów załatwia części do Multipli?
Mam do wymiany łożyska przód i pewnie wtedy oba czujniki ABS.
Generalnie wygląda to tak:
https://www.dropbox.com/s/h73w1nnpxsihk ... 8.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/m889u2q6zjkjs ... 6.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Kto z klubowiczów załatwia części do Multipli?
Mam do wymiany łożyska przód i pewnie wtedy oba czujniki ABS.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2015, 03:29 przez Multiger, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x