Renowacja klamek zewnętrznych
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Renowacja klamek zewnętrznych
Pewnie wiele osób spotkało się z tym, że z czasem kruszą się i odpadają gumowe odbojniki na klamkach.
Ja miałem to samo:
Problem rozwiązałem w następujący sposób:
W najlepszych klamkach braki uzupełniłem plasteliną tak, żeby były w miarę równe.
- Odlałem formę klamek z silikonu.
- Ściągnąłem całą gumę:
- Zalałem formę żywicą i zanurzyłem w niej koniec klamki. Wyszło coś takiego:
- Potem zostało już tylko przeszlifowanie, wyrównanie i pokrycie lakierem
Może nie wyszło idealnie, ale na pewno o niebo lepiej niż przed renowacją. Trudno mi się jeszcze wypowiedzieć na temat trwałości, bo klamki zamieniłem dopiero parę tygodni temu, ale na razie efekt jest zadowalający.
Przy odkręcaniu może wyniknąć jeden problem. Klamka jest przykręcona dwiema śrubami, ale u mnie te tylne (bliżej odbojnika) zapiekły się w metalowych tulejach. Trzeba było się zaopatrzyć w nowe nagwintowane tulejki i wkręcić je w otwór w klamce.
Ja miałem to samo:
Problem rozwiązałem w następujący sposób:
W najlepszych klamkach braki uzupełniłem plasteliną tak, żeby były w miarę równe.
- Odlałem formę klamek z silikonu.
- Ściągnąłem całą gumę:
- Zalałem formę żywicą i zanurzyłem w niej koniec klamki. Wyszło coś takiego:
- Potem zostało już tylko przeszlifowanie, wyrównanie i pokrycie lakierem
Może nie wyszło idealnie, ale na pewno o niebo lepiej niż przed renowacją. Trudno mi się jeszcze wypowiedzieć na temat trwałości, bo klamki zamieniłem dopiero parę tygodni temu, ale na razie efekt jest zadowalający.
Przy odkręcaniu może wyniknąć jeden problem. Klamka jest przykręcona dwiema śrubami, ale u mnie te tylne (bliżej odbojnika) zapiekły się w metalowych tulejach. Trzeba było się zaopatrzyć w nowe nagwintowane tulejki i wkręcić je w otwór w klamce.
0 x
- johndoe2004
- Klubowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 29 mar 2012, 19:42
- Multipla: 1,9 MJTD, 2006r.
- Lokalizacja: LBL
- x 11
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
No mi się podobają tylko ciekawe jak przy kontakcie np. ze ścianą, kierowca wiadomo będzie uważać, gorzej pewnie z pasażerami takimi sporadycznymi nie z ekipy.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
Sam materiał powinien chyba (chyba, bo jeszcze nie miałem przyjemności testować) wytrzymać kontakt z twardymi przedmiotami, bo jest stosunkowo elastyczny. Problemem może być lakier, który może się zetrzeć. Może w przyszłości spróbuję pokombinować coś z barwnikiem do żywicy, żeby odlew wychodził czarny już z formy.
0 x
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
A czy po prostu nie lepiej kupić nową, oryginalna klamkę . Co innego gdy jakaś część jest trudno dostępna lub kosztuje worek pieniędzy. Wtedy własna inicjatywa jak najbardziej wskazana i godna pochwały. Ja nowe klamki po prostu kupiłem u Krissa.
serdecznie pozdrawiam
serdecznie pozdrawiam
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
Zdaję sobie sprawę, że można kupić nowe (chociaż wydaje mi się, że zapas mógł już się wyczerpać). Ceny już nie pamiętam, ale u Krzyśka kosmiczna nie była (bez jego znajomości to już by tak tanio nie było). Koszt renowacji pierwszego kompletu wyszedł podobnie, jak nowych klamek.
Zrobiłem to, żeby pokazać, że można. Poza tym docelowo może uda się zorganizować jakąś akcję renowacji klamek dla chętnych, bo formy są wielorazowego użytku. A cena wtedy będzie już dużo korzystniejsza. Na razie się nie ogłaszam ze względu na brak mocy przerobowych. Ale może kiedyś (zimą) znajdę nieco czasu.
Zrobiłem to, żeby pokazać, że można. Poza tym docelowo może uda się zorganizować jakąś akcję renowacji klamek dla chętnych, bo formy są wielorazowego użytku. A cena wtedy będzie już dużo korzystniejsza. Na razie się nie ogłaszam ze względu na brak mocy przerobowych. Ale może kiedyś (zimą) znajdę nieco czasu.
0 x
- Brzózka
- Posty: 1142
- Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
- Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
- Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
- x 31
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
Liczy się też satysfakcja ze zrobienia czegoś samemu, a jeszcze większa satysfakcja jak fajnie wygląda
0 x
- johndoe2004
- Klubowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 29 mar 2012, 19:42
- Multipla: 1,9 MJTD, 2006r.
- Lokalizacja: LBL
- x 11
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
Dokładnie w 100%tach się zgadam. Ew. zawsze można kupić sobie nowe np. z niemieckiej fabryki lub płakał jak sprzedawał niż naprawiać, poprawiać, ulepszać to zajebiste jakim jest Multipla.Brzózka pisze:Liczy się też satysfakcja ze zrobienia czegoś samemu, a jeszcze większa satysfakcja jak fajnie wygląda
0 x
Re: Renowacja klamek zewnętrznych
U mnie w Multi było to samo i uzupełniłem braki czarnym silikonem do aut firmy K2 i na koniec wygładziłem
Jeżdżę tak z 3 miesiące i nic się nie dzieje Twój patent jest bardzo ciekawy, żywica bardzo jest wytrzymała i powinno być i być
Jeżdżę tak z 3 miesiące i nic się nie dzieje Twój patent jest bardzo ciekawy, żywica bardzo jest wytrzymała i powinno być i być
0 x