Kabelek do diagnostyki Fiatów
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Poczytałem tu trochę o tych kabelkach ale nie znalazłem żadnej informacji jaki interfejs kupić by w pełni działał na androidzie i najchętniej (ale nie koniecznie) by był to interfejs Bluetooth :/
Tak jak w pierwszym poście pisał miszczu77
Podpowiecie jaki kupić i w jaką aplikację niego najlepiej się zaopatrzyć?
Tak jak w pierwszym poście pisał miszczu77
lub ewentualnie osobny do silnika i osobny do ABS.specjalnie przerobiony, aby czytał zarówno parametry silnika, jak i ABS
Podpowiecie jaki kupić i w jaką aplikację niego najlepiej się zaopatrzyć?
0 x
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Jak pamiętam to jeżeli android to tylko bluetooth i tylko interfejs elm. Chyba że są jakieś nowe wynalazki. Program to tak naprawdę tylko torque. Tylko że za jego pomocą tylko silnik obejrzysz i to tylko taki nowszy. Dużo lepszym rozwiązaniem jest ten kabel od viakena.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
No dobrze ale czy kabel od Viakena podłączany przez OTG do tabletu z androidem zadziała i czy jest jakaś konkretna aplikacja, która sprawdzi wiele parametrów?
Będę kupował Multiplę w dieslu w roczniku raczej 1999-2001 (+/- 1 rok)
Wiadomo, zależy mi na sprawdzeniu maksymalnie jak najwięcej rzeczy.
Będę kupował Multiplę w dieslu w roczniku raczej 1999-2001 (+/- 1 rok)
Wiadomo, zależy mi na sprawdzeniu maksymalnie jak najwięcej rzeczy.
0 x
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
http://viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak widzisz tu jakieś sterowniki pod androida to zadziała.
Tylko Windows niestety.
Jak widzisz tu jakieś sterowniki pod androida to zadziała.
Tylko Windows niestety.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Torque sprawdzi się tylko w nowszych autach i raczej tylko do kasowania błędów. Reszta opcji to głównie bajery (różne liczniki, zegary itp). Można coś tam sprawdzić, ale bez szału.kacfil pisze:Program to tak naprawdę tylko torque.
Ja bym polecał jednak AlfaOBD (raczej tylko ELM327 i raczej tylko bluetooth). Jest bardziej zbliżony możliwościami do Multiecuscan. Można skasować błędy, sprawdzić wartości docelowe i mierzone i wiele innych opcji występujących tylko we fiatach. Poza tym będzie działał z każdą multiplą. Wadą jest na pewno cena wersji pełnej, no i nie zawsze od razu chce się połączyć.
Ja próbowałem i niestety się nie udało, co jest zresztą napisane na stronie AlfaOBD:Multiger pisze:No dobrze ale czy kabel od Viakena podłączany przez OTG do tabletu z androidem zadziała i czy jest jakaś konkretna aplikacja, która sprawdzi wiele parametrów?
Zwykły kabel KKL na pewno nie zadziała. Jakieś inne być może, ale nie miałem okazji sprawdzić.Note: AlfaOBD for Android provide no support for KLLine interface due to limitations of Android OS .
Note: USB interfaces are supported on the Android devices via On-The-Go, check if your Android device supports On-The-Go and get a corresponding adapter.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Przyjąłem.
Czy jakiś konkretny produkt tego M327 możesz polecić?
Bo znalazłem takie oto coś i nie wiem czy się w to pakować?
Co do aplikacji pod androida AlfaOBD to cena w okolicach 150zł. nie jest jakaś zaporowa, jeśli miałoby to zadziałać. A połączenie też nie powinno stanowić problemu jeśli są to jednostkowe i przelotne kłopoty.
Czy jakiś konkretny produkt tego M327 możesz polecić?
Bo znalazłem takie oto coś i nie wiem czy się w to pakować?
Co do aplikacji pod androida AlfaOBD to cena w okolicach 150zł. nie jest jakaś zaporowa, jeśli miałoby to zadziałać. A połączenie też nie powinno stanowić problemu jeśli są to jednostkowe i przelotne kłopoty.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Ten interfejs powinien działać. Tylko że jest nieco drogi. Ja kupowałem za jakieś 50 zł, ale są i takie za 20-30 zł, które też działają (chociaż jeden się koledze popsuł po paru miesiącach).
U mnie czasem trzeba z 10 razy próbować, aby się połączyć. Ale jak już się połączy, to działa stabilnie.
U mnie czasem trzeba z 10 razy próbować, aby się połączyć. Ale jak już się połączy, to działa stabilnie.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
No właśnie zauważyłem, że są różne wersje tych ELM327 m.in. v1.4, v1.5 i v2 (mam dziwne skojarzenie z tym ostatnim ) Wersja v2 oparta jest na Chipe STN1110
cyt.:
- Chip STN1110 zastosowany w interfejsie ELM327 v2 jest 16 bitowy, dziesięciokrotnie szybszy od starego ELM327 dzięki czemu umożliwia poprawną komunikację z protokołami takimi jak J1850 PVM oraz CAN
- Niezawodną pracę w nowych samochodach z magistralą CAN zapewnia 8KB RAM i 128KB ROM
- Poprawna praca z protokołami Forda, Mazdy, Jaguara, Fiata w przeciwieństwie do niektórych wersji ELM327
- Bezpłatna aktualizacja Firmware interfejsu
- Każdy interfejs posiada unikalny numer seryjny
- Możliwość programowego ustawienia prędkości interfejsu (zaawansowani użytkownicy)
Różnice wyglądają tak:
I tu nasuwa się pytanie.
Czy dopłacać i brać wersję v2 opartą na Chipie STN110, czy lepiej kupić sobie starszą wersję chipa z oprogramowaniem v2.1?
Oczywiście w obu przypadkach transmisja Bluetooth.
cyt.:
- Chip STN1110 zastosowany w interfejsie ELM327 v2 jest 16 bitowy, dziesięciokrotnie szybszy od starego ELM327 dzięki czemu umożliwia poprawną komunikację z protokołami takimi jak J1850 PVM oraz CAN
- Niezawodną pracę w nowych samochodach z magistralą CAN zapewnia 8KB RAM i 128KB ROM
- Poprawna praca z protokołami Forda, Mazdy, Jaguara, Fiata w przeciwieństwie do niektórych wersji ELM327
- Bezpłatna aktualizacja Firmware interfejsu
- Każdy interfejs posiada unikalny numer seryjny
- Możliwość programowego ustawienia prędkości interfejsu (zaawansowani użytkownicy)
Różnice wyglądają tak:
I tu nasuwa się pytanie.
Czy dopłacać i brać wersję v2 opartą na Chipie STN110, czy lepiej kupić sobie starszą wersję chipa z oprogramowaniem v2.1?
Oczywiście w obu przypadkach transmisja Bluetooth.
0 x
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54