A czy ten starszy chip w przypadku Multipli z lat 1999-2003 pozwoli mi dokładnie na to samo co ten nowszy oparty na STN1110, czy pewne rzeczy będą niedostępne?kacfil pisze:Dla multipli to bez znaczenia. Ale na przyszłość się przyda.
Kabelek do diagnostyki Fiatów
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
To raczej nic nie zmieni. Poza tym i tak połączysz się tylko z silnikiem.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Właśnie chciałem zamówić interfejs OBDII ale...
Na kilku aukcjach m.in. tej http://allegro.pl/najnowszy-mini-obd-2- ... 67246.html" onclick="window.open(this.href);return false; Doczytałem, że współpracuje z samochodami europejskimi od 2001r. Zaznaczone też jest, że niektóre modele wcześniej.
W spisie wymieniona też jest Multipla. Jednak czy ktoś z was wie jak to jest w przypadku multipli z 1999r?
Nie wiem czy będę miał z tego pożytek.
Czy ktoś z was korzystał z tego typu interfejsu w Multipli z 1999r.?
Na kilku aukcjach m.in. tej http://allegro.pl/najnowszy-mini-obd-2- ... 67246.html" onclick="window.open(this.href);return false; Doczytałem, że współpracuje z samochodami europejskimi od 2001r. Zaznaczone też jest, że niektóre modele wcześniej.
W spisie wymieniona też jest Multipla. Jednak czy ktoś z was wie jak to jest w przypadku multipli z 1999r?
Nie wiem czy będę miał z tego pożytek.
Czy ktoś z was korzystał z tego typu interfejsu w Multipli z 1999r.?
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Może przeczytaj wątek, który ci wcześniej zaproponowałem. Tam jest wszystko wyjaśnione.
Są dziesiątki rodzajów tych interfejsów (w większości różnią się tylko zewnętrznie), ale praktycznie wszystkie mają taką samą funkcjonalność.
Są dziesiątki rodzajów tych interfejsów (w większości różnią się tylko zewnętrznie), ale praktycznie wszystkie mają taką samą funkcjonalność.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Dzięki, przeczytałem.
Ktoś jeszcze w nim wspominał, że po kablu będzie działało wszystko, czy to znaczy, że jak się podepnę przewodowo przez laptopa z Windows, to wachlarz odczytu i możliwości znacznie się powiększy?
Ktoś jeszcze w nim wspominał, że po kablu będzie działało wszystko, czy to znaczy, że jak się podepnę przewodowo przez laptopa z Windows, to wachlarz odczytu i możliwości znacznie się powiększy?
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Przy ELM327 nic się nie powiększy. Do większej ilości funkcji potrzebny jest kabel VAG KKL z dodatkowymi przełącznikami przystosowanymi pod fiata.
0 x
- Multiger
- Posty: 202
- Rejestracja: 4 sty 2015, 09:46
- Multipla: JTD 105, 1999
- Lokalizacja: Rodowity Łodzianin obecnie Piaseczno
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Czyli jeśli dobrze wszystko zrozumiałem i chcę połączenie Blutooth, to pozostaje mi ELM327 i oprogramowanie
AlfaOBD na androida (w moim przypadku).
A orientujesz się może, czy jakaś aplikacja umożliwi mi na wyświetlenie obrotomierza, temperatury, doładowania czy innych wskaźników?
AlfaOBD na androida (w moim przypadku).
A orientujesz się może, czy jakaś aplikacja umożliwi mi na wyświetlenie obrotomierza, temperatury, doładowania czy innych wskaźników?
0 x
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 16 maja 2014, 11:10
- Multipla: 1,9 JTD 16V, 140 KM, 2003
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Jaki masz interfejs? Niektóre chińskie klony działają gorzej, inne lepszej jakości lepiej. Na wiki torque trochę to rozjaśnili http://torque-bhp.com/wiki/Bluetooth_Adapters" onclick="window.open(this.href);return false;. Ja mam dwa: taki niebieski z końca listy, który miał problemy z utrzymaniem połączenia i jeszcze jeden, który przypomina z wyglądu ten "obd2world ELM329 Adapter", tj. taki jak ten z amazonmiszczu77 pisze: U mnie czasem trzeba z 10 razy próbować, aby się połączyć. Ale jak już się połączy, to działa stabilnie.
Przy zakupi kierowałem się informacją z powyższego wiki i trochę liczyłem na farta, że to będzie to samo. Można go znaleźć na allegro i jest nieco droższy niż najtańsze. Ten drugi wydaje się działać znacznie stabilniej, ale jest trochę większy i są pewne problemy z zamknięciem klapki, ale da się to zrobić.
W ogóle, również mam stary silnik i torque zwraca bzdury. Przyłączam się do pytania Multiger o program do pokazywania różnych parametrów jazdy. Mnie szczególnie chodzi o chwilowe spalanie. Znalazłem, a w sumie nie szukałem dogłębnie, to w AlfaOBD parametr ilość paliwa w mg na wtrysk, które powinno być w relacji z chwilowym spalaniem. Można to wyświetlić na wykresie i samemu zinterpretować. A jeśli jest coś innego to chętnie się przesiądę.
0 x
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2590
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 84
Re: Kabelek do diagnostyki Fiatów
Trochę poczytałem na stronie multiecuscan i w wielu przypadkach problemy z połączeniem wynikają z opornika na płytce, który w przypadku fiatów jest zupełnie zbędny i po wylutowaniu połączenie jest stabilniejsze (tak miałem u siebie, głównie w Doblo).
A jak chodzi o program, to proponuję samodzielnie poszukać, może coś znajdziecie i się pochwalicie. Wychodzi na to, że szuka tylko jedna osoba, a reszta czeka na gotowe rozwiązania nie wykazując żadnej własnej inicjatywy.
PS. A może ktoś się pokusi o napisanie takiego programu samodzielnie.
A jak chodzi o program, to proponuję samodzielnie poszukać, może coś znajdziecie i się pochwalicie. Wychodzi na to, że szuka tylko jedna osoba, a reszta czeka na gotowe rozwiązania nie wykazując żadnej własnej inicjatywy.
PS. A może ktoś się pokusi o napisanie takiego programu samodzielnie.
0 x
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:48
- Multipla: M JET 120 2008
- Gadu-Gadu: 7228824
- Komunikator Tlen: 506-019-378
- Lokalizacja: Oborniki
- x 36