Elektryczny podgrzewacz płynu
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Elektryczny podgrzewacz płynu
Witam.
Wiemy jak długo nagrzewają się nasze mućki, mówię o JTD, bo benzynka chyba szybciej. Grzebiąc przy autach VAG group zauważyłem że mają podgrzewacz elektryczny składający się z trzech świec żarowych umieszczony przed samą nagrzewnicą. Podgrzewacz nie grzeje całego płynu na raz, tylko przepływowo płyn kierujący się do nagrzewnicy.
-Efekty? przy temp. zewnętrznej ok -15 po przejechaniu 1,5 - 2 km z kratek nawiewu leci już wyczuwalne ciepełko że nawet robię wentylator na 3.
-Fakty? żre troszkę prądu, nie da się ukryć, w końcu to trzy świece żarowe które każda z nich pobiera ok 15A.
-Podłączenie elektryczne. Podgrzewacz uruchamia się dopiero po odpaleniu i rozpoczęciu ładowania, gdyż wpiąłem się w kontrolkę ładowania. Zamontowałem również termostacik bimetaliczny na 60*C ale trochę za wcześnie się rozłącza i już kupiłem na 70*C więc wymienię. Mam również wyłączniczek manualny, żeby na przykład odłączać układ na lato.
Teraz trochę fotek :
Na początku miałem zrobić na sześć świec, ale jak przeliczyłem ile to będzie ciągnąć to szybko zrezygnowałem
Wiemy jak długo nagrzewają się nasze mućki, mówię o JTD, bo benzynka chyba szybciej. Grzebiąc przy autach VAG group zauważyłem że mają podgrzewacz elektryczny składający się z trzech świec żarowych umieszczony przed samą nagrzewnicą. Podgrzewacz nie grzeje całego płynu na raz, tylko przepływowo płyn kierujący się do nagrzewnicy.
-Efekty? przy temp. zewnętrznej ok -15 po przejechaniu 1,5 - 2 km z kratek nawiewu leci już wyczuwalne ciepełko że nawet robię wentylator na 3.
-Fakty? żre troszkę prądu, nie da się ukryć, w końcu to trzy świece żarowe które każda z nich pobiera ok 15A.
-Podłączenie elektryczne. Podgrzewacz uruchamia się dopiero po odpaleniu i rozpoczęciu ładowania, gdyż wpiąłem się w kontrolkę ładowania. Zamontowałem również termostacik bimetaliczny na 60*C ale trochę za wcześnie się rozłącza i już kupiłem na 70*C więc wymienię. Mam również wyłączniczek manualny, żeby na przykład odłączać układ na lato.
Teraz trochę fotek :
Na początku miałem zrobić na sześć świec, ale jak przeliczyłem ile to będzie ciągnąć to szybko zrezygnowałem
Ostatnio zmieniony 28 sty 2013, 22:21 przez jakimiuczek, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- fretek
- Posty: 342
- Rejestracja: 19 wrz 2012, 20:31
- Multipla: JTD, 115KM, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
- x 5
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
Super.
Napisz coś jeszcze , co to za obudowa którą zastosowałeś i od czego świece.
Patent rewelka!!!
Faktycznie JTD grzeje się długo więc pomysł mi się bardzo podoba.
Napisz coś jeszcze , co to za obudowa którą zastosowałeś i od czego świece.
Patent rewelka!!!
Faktycznie JTD grzeje się długo więc pomysł mi się bardzo podoba.
0 x
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
Obudowa ze świecami prosto z jakiegoś TDIka typu golf III, IV, passat B4, B5, audi A4 itp. Gonimy na szrocik, tam dałem za nią 30zł, termostat 3zł + 5 wysyłka z Allegro, przekaźnik, bezpiecznik 60A, oczka to sklep motoryzacyjny.
0 x
- johndoe2004
- Klubowicz
- Posty: 384
- Rejestracja: 29 mar 2012, 19:42
- Multipla: 1,9 MJTD, 2006r.
- Lokalizacja: LBL
- x 11
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
Witam pomysł i wykonanie super. Sam jakiś czas temu nad czymś takim myślałem, gdy po wymianie starego termostatu na nowy z Verneta auto dalej słabo się nagrzewało, max w 30to kilometrowej trasie to dwa kwadraciki na zegarach. Wkurzało mnie to bardzo i dlatego ponownie wymieniłem termostat, tym razem na oryginał z Behra. Teraz jak narazie nie widzę potrzeby montowania takiego bajeru bo silnik mam dogrzany i jak złapie 4 kwadraty to nawet po ustawieniu pokrętła nawiewu na 4ke tak zostaje. Do pracy mam ok 3km i po takiej trasie zaczyna lecieć letnie powietrze, zawsze też załączam ogrzewanie tylnej szyby dla jej odszronienia - odparowania i dodatkowego obciążenia silnika poprzez alternator - szybciej łapie temp. Natomiast przy porannym skrobaniu szyb jeżeli jest taka potrzeba to przy zapalonym silniku włączam wszystko co się da: światła mijania, drogowe, przeciwmgielne przód i tył, ogrzewanie tylniej szyby a nawet awaryjne. Szczególnie pomocne to było przy ostatnich opadach marznącego deszczu i jego prawie centymetrowej warstwie na szybach. Są też minusy: większe zużycie paliwa i dziwnie patrzący się przechodnie na tak oświetloną Mućke i jej właściciela przy niej .
0 x
- wojtus
- Posty: 1892
- Rejestracja: 1 sie 2012, 13:43
- Multipla: 1.6 16V, 103KM, 1999, benz-gaz
- Gadu-Gadu: 6164368
- Lokalizacja: Nowe, kuj-pom
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
a jakiś tani pomysł do benzynki by się znalazł?
0 x
Nie znalazłeś czegoś na forum? Tu jest odpowiedź
Potrzebujesz pomocy a jesteś w mojej okolicy, pomogę ile będę mógł:tel.: 504 069 776
Nie doradzam bo się nie znam, jedynie opisuję co mi się przydarzyło.
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
- miszczu77
- Admin
- Posty: 2589
- Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
- Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
- Skype: miszczu77
- Lokalizacja: Łódź
- x 83
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
Tylko benzyna nagrzewa się zdecydowanie szybciej, więc problem też jest mniej uciążliwy.
0 x
- wojtus
- Posty: 1892
- Rejestracja: 1 sie 2012, 13:43
- Multipla: 1.6 16V, 103KM, 1999, benz-gaz
- Gadu-Gadu: 6164368
- Lokalizacja: Nowe, kuj-pom
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
Adaś jakbyś takie coś wyprodukował to bym kupił.
0 x
Nie znalazłeś czegoś na forum? Tu jest odpowiedź
Potrzebujesz pomocy a jesteś w mojej okolicy, pomogę ile będę mógł:tel.: 504 069 776
Nie doradzam bo się nie znam, jedynie opisuję co mi się przydarzyło.
- jakimiuczek
- Klubowicz
- Posty: 785
- Rejestracja: 31 paź 2010, 20:28
- Multipla: JTD 2005 146KM
- Lokalizacja: ŁOSICE
- x 24
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
To jest dopiero w fazie testów. Ale pierwszy jest kociewie, jak Mu zamontuje i powie że lepiej grzeje to będę produkował
0 x
Re: Elektryczny podgrzewacz płynu
Witam,
Lepszy niż z VW jest podgrzewacz z Renault - nie trzeba dorabiać zaślepki z wyjściem na wąż gumowy. Wyjścia na przewody są z obu stron. Różnica w ilości świec - mniejsze (np. clio, megane 1,5) mają 3 świece, większe (np. laguna 1,9) mają ich 4.
Lepszy niż z VW jest podgrzewacz z Renault - nie trzeba dorabiać zaślepki z wyjściem na wąż gumowy. Wyjścia na przewody są z obu stron. Różnica w ilości świec - mniejsze (np. clio, megane 1,5) mają 3 świece, większe (np. laguna 1,9) mają ich 4.
0 x