Obrazek

Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#11 Post autor: Pepcio » 18 wrz 2012, 08:12

samul2 pisze:Mariusz, kolega ma rację. Nie fiziuj tutaj z mocą, czyżby poprzednie "nauczki" nic Cię nie nauczyły, bo mnie jak najbardziej. :lol: Tutaj wszyscy jeżdżą 50km/h - patrz wątek o mandatach pozlotowych. ;) Oczywiście żart i dygresja z mojej strony.Pozdrawiam.
Przejprajszam najmycniej , że śmiałem się wychylać :mrgreen:
Samochody to piekielne maszyny , a jak się jedzie szybciej niż 50 km/h to krowy na pastwiskach potrafią zdychać, i żaby rechotki przestają się rozmnażać :mrgreen:
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
wojtus
Posty: 1892
Rejestracja: 1 sie 2012, 13:43
Multipla: 1.6 16V, 103KM, 1999, benz-gaz
Gadu-Gadu: 6164368
Lokalizacja: Nowe, kuj-pom

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#12 Post autor: wojtus » 18 wrz 2012, 16:23

Chodziło mi tylko o to że 18 lat już nie mam więc szał na szybką jazdę minął z wiekiem.Teraz to czasem się trochę depnie ale częściej się na znaki patrzy bo punktów przybywa a kasy w portfelu ubywa.
0 x
Obrazek
Nie znalazłeś czegoś na forum? Tu jest odpowiedź
Potrzebujesz pomocy a jesteś w mojej okolicy, pomogę ile będę mógł:tel.: 504 069 776
Nie doradzam bo się nie znam, jedynie opisuję co mi się przydarzyło.

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#13 Post autor: kacfil » 18 wrz 2012, 17:05

Pepcio pisze:
kacfil pisze:Akurat to może dawać to co obiecuje bo to jest do diesla. A w nim jest dosyć łatwo podnieść moc. Wystarczy więcej nadmuchać powietrza i już. Inna rzecz, czy taki chip tuning jest zdrowy dla maszynki ?
W dieslu nie wystarczy ,,dodmuchać'', trzeba jeszcze polać, wtedy zaczyna to być sensowne.
Z wpływem na silnik i inne podzespoły jest różnie, dużo zależy od kierowcy i jego rozsądku.
Sam silnik dobrze znosi modyfikacje pod warunkiem przestrzegania podstawowych zasad:
- Nie łoić na zimno
- Nie łoić przez dłuższy czas na max obrotach na wysokim biegu
- Studzić silnik na wolnych obrotach po większych szaleństwach
- Nie łoić od niskiej prędkości na wysokim biegu bez redukcji
- Zmienić interwał wymiany oleju silnikowego i filtrów (olej co 10 tys, filtr powietrza też)
Gorzej z przeniesieniem napędu, zwłaszcza jeśli chodzi o Multiplę. Słabe sprzęgło, słaby dwumas i nie najmocniejsza skrzynia
W każdym aucie jest łatwo "polać" . Problemem jest właśnie powietrze. Bez turbo, trzeba przerabiać sterowanie zaworów i same zawory. A to urządzonko właśnie polewa czyli wystarczy dodmuchać :)
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#14 Post autor: Pepcio » 18 wrz 2012, 19:30

kacfil pisze:W każdym aucie jest łatwo "polać" . Problemem jest właśnie powietrze. Bez turbo, trzeba przerabiać sterowanie zaworów i same zawory. A to urządzonko właśnie polewa czyli wystarczy dodmuchać :)
No nie zgodzę się do końca. Polać właściwie nie jest prosto, dużo prościej w dieslu niż w benzynie, diesel nie potrzebuje mieszanki stechiometrycznej by dobrze pracować i jest mniej wrażliwy na niewłaściwe polewanie zwłaszcza zbyt ubogie (benzyna na odwrót)
Temat rzeka, aby trzymać się wątku proponuję zakończyć ,,dywagacje'' mniej więcej tym:
- W Multipli 1,6 16v wynalazki w postaci magicznych rezystorów, pudełek, chipów itp do niczego się nie zdadzą, aby wycisnąć z tego silnika pokłady mocy potrzebne są modyfikacje mechaniczne silnika, układu wydechowego, dolotu i sterowania silnikiem (dopiero wszystko razem może dać efekty, ale i tak nie będą one spektakularne)
- W Multipli JTD można w miarę prosto dolać, dodmuchać i wycisnąć mniej więcej 30% mocy i momentu, ale problemem jest przeniesienie napędu.
Wszystko da się zrobić, kwestia odpowiedniej ilości $$$
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#15 Post autor: samul2 » 18 wrz 2012, 21:22

Pepcio pisze: - W Multipli JTD można w miarę prosto dolać, dodmuchać i wycisnąć mniej więcej 30% mocy i momentu, ale problemem jest przeniesienie napędu.
Wszystko da się zrobić, kwestia odpowiedniej ilości $$$
W tej chwili kwestia przeniesienia napędu nie jest problemem.Są już na to sprawdzone patenty i wbrew pozorom nie wymagają worka pieniędzy.Mój patent jest zastosowany w kolejnych mulpach i sprawdza się. Co do tego boxa , to podwyższa on tylko ciśnienie na rajlu i tyle. Jak się nie ma założonego wzmocnionego paska rozrządu to jest trochę ryzyko.Podwyższenie cisnienia na szynie rajl powoduje wtłoczenie większej dawki paliwa przy niezmienionym czasie wtrysku.Większa dawka, to większa energia spalin, czyli większy wysiłek turbiny. Jednak lepszy jest remap, bo przy boksie nie zmienione zostają limitery turbo, termika itp. Czyli to taki półśrodek.
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#16 Post autor: Pepcio » 19 wrz 2012, 05:38

samul2 pisze:
Pepcio pisze: - W Multipli JTD można w miarę prosto dolać, dodmuchać i wycisnąć mniej więcej 30% mocy i momentu, ale problemem jest przeniesienie napędu.
Wszystko da się zrobić, kwestia odpowiedniej ilości $$$
W tej chwili kwestia przeniesienia napędu nie jest problemem.Są już na to sprawdzone patenty i wbrew pozorom nie wymagają worka pieniędzy.Mój patent jest zastosowany w kolejnych mulpach i sprawdza się. Co do tego boxa , to podwyższa on tylko ciśnienie na rajlu i tyle. Jak się nie ma założonego wzmocnionego paska rozrządu to jest trochę ryzyko.Podwyższenie cisnienia na szynie rajl powoduje wtłoczenie większej dawki paliwa przy niezmienionym czasie wtrysku.Większa dawka, to większa energia spalin, czyli większy wysiłek turbiny. Jednak lepszy jest remap, bo przy boksie nie zmienione zostają limitery turbo, termika itp. Czyli to taki półśrodek.
Gdybyś na pewnym etapie mojego życia pochwalił się tym ,,patentem'' to do dziś miałbym pewnie Multiple.
Jeśli możesz zdradzić na priv te tajne dane będę wdzięczny, kto wie czy nie wrócę do Mućki :)
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#17 Post autor: samul2 » 19 wrz 2012, 06:45

Pepcio pisze:
Gdybyś na pewnym etapie mojego życia pochwalił się tym ,,patentem'' to do dziś miałbym pewnie Multiple.
Jeśli możesz zdradzić na priv te tajne dane będę wdzięczny, kto wie czy nie wrócę do Mućki :)
A ja od "pewnego etapu mojego życia" staram się zbytnio nie chwalić ;) . Z tymi tajnymi danymi, to nie przesadzaj :lol: , wszystko kiedyś było napisane , co i jak.Teraz z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów, można powiedzieć ,że działa znakomicie. Nie wygłupiaj się z tym powrotem, masz porządną, wygodną gablotę, choć też niezbyt piękną. Nie wchodzi się drugi raz do tej samej rzeki. :lol:

PS. Co do "tamtej sytuacji" , to chyba pamiętasz "okoliczności" :lol:
0 x

Awatar użytkownika
kacfil
Posty: 2077
Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
Multipla: Jtd 115 2004
Lokalizacja: Sosnowiec
x 54

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#18 Post autor: kacfil » 20 wrz 2012, 00:23

Ten holender jakoś połączył trwałość wytrzymałość i moc !
http://www.fiatblog.nl/gespot-matzwarte ... 70-998-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
A to trochę kulawe tłumaczenie.
http://translate.googleusercontent.com/ ... HdudxzCrxA" onclick="window.open(this.href);return false;
0 x

Awatar użytkownika
Pepcio
Posty: 572
Rejestracja: 20 sty 2010, 07:39
Multipla: Skoda Octavia II FL 1.2 TSi
Gadu-Gadu: 2997883
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#19 Post autor: Pepcio » 20 wrz 2012, 06:32

kacfil pisze:Ten holender jakoś połączył trwałość wytrzymałość i moc !
http://www.fiatblog.nl/gespot-matzwarte ... 70-998-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
A to trochę kulawe tłumaczenie.
http://translate.googleusercontent.com/ ... HdudxzCrxA" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiesz opierając się na szczątkowych informacjach zawartych w tym tekście można wywnioskować, że jest tylko cacy i basta.
Ja powiem, że:
- 180 km z JTD 8 V wymaga zmiany turbiny, zmiany wtrysków, zmiany coolera, zmiany sprzęgła na coś mocniejszego itp, itd. Nie da się zrobić 180 Km na zwykłych gratach.
Sam dół silnika wytrzymuje dużo, więc pisanie, że silnik ma 600 tys km i jedzie to nic nadzwyczajnego, trzeba by poprosić by ktoś opisał ile $$$ zostało włożone w ten samochód by tyle przejechał i jak często właściciel inwestuje w wymianę osprzętu, zapewniam, że po tych danych raczej nie napisałbyś już cytuję ,, Ten holender jakoś połączył trwałość wytrzymałość i moc ! ''

Na takich kołach jakie ma to wahacze przednie wymienia pewnie 2 x w roku :)
Nie ma nic za darmo, w tą Multiplę zostało pewnie włożone tyle pieniędzy na przestrzeni tych 500-600 tys km , że kupił byś z 4 inne, a już w naszych warunkach finansowych nie jeden dostałby zawału przy takich cyfrach.

Zalecam więcej realnego podejścia do spraw :mrgreen:
0 x
"Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno "

Awatar użytkownika
samul2
Klubowicz
Posty: 2852
Rejestracja: 21 gru 2009, 10:40
Multipla: M-JET 1,9/16v oraz BUSSO V6
Lokalizacja: ŁÓDŹ
x 232

Re: Chip Tuning Box +25KM Fiat Multipla 1.6 103KM

#20 Post autor: samul2 » 20 wrz 2012, 07:35

Hmmm, 180KM ze 105-tki (po znaczku na garbie widać ,że to rocznik poniżej2000) i bez frontowego coolera? Coś ten gostek chyba ściemnia.Wtryski w 105-tce wystarczą na max 140-145KM, o turbinie nie wspominając.Hmmm, przeniesienie napędu przy tej mocy? Przy takich parametrach oryginalny napęd by w niedługim czasie mógł sobie do reklamówki pozbierać z jezdni. Ja miałem okazję przez miesiąc pojeździć na setupie - silnik M-JET 1,9/16V(program jeszcze seria) /dwumas,sprzęgło,skrzynia mulpowe. Taki zestaw to masakra, myślałem, że mi tryby ze skrzyni powylatują. Sprzęgło i dwumas pominę milczeniem, a i półosie oryginalne też lichutkie.Szkoda,że nie ma żadnych fotek napędu, bo jak tam jest seria, to sobie gostek fantazjuje, żeby się dowartościować. :lol:
0 x

ODPOWIEDZ