Obrazek

Biała tarcza zegara, wymiana diod podświetlenia

Przykłady gotowych usprawnień
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 83

Re: Biała tarcza zegara

#41 Post autor: miszczu77 » 28 kwie 2012, 10:16

Ja jechałem z licznikiem z oryginalną białą tarczą (z 2006 roku bodajże).
W dzień jest ok, kontrolki są widoczne, prędkość też dzięki czarnym obwódkom cyfr.
Natomiast w nocy podświetlenie prędkościomierza, obrotomierza i wskaźnika paliwa to jest kompletna porażka. Nie widać prawie nic mimo maksymalnego podświetlenia. Natomiast kontrolki są podświetlone dobrze.
Z nowym białym podświetleniem było lepiej (mocniejsze diody), ale nadal bez rewelacji.
0 x

Awatar użytkownika
miszczu77
Admin
Posty: 2589
Rejestracja: 21 gru 2009, 18:18
Multipla: Doblo 2006 1.9 Multijet 120KM
Skype: miszczu77
Lokalizacja: Łódź
x 83

Re: Biała tarcza zegara

#42 Post autor: miszczu77 » 28 kwie 2012, 16:24

No i jeszcze jedna modyfikacja.

Obrazek

Idealnie nie jest, ale nie jest też najgorzej. Jak będę miał wenę, to jeszcze postaram się to poprawić.
0 x

Awatar użytkownika
mariuszsosnowiec
Posty: 217
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:00
Multipla: Wcześniej Mk1 benz, bixenon
Skype: m.m.jackowscy
Lokalizacja: Śląsk - Sosnowiec

Re: Biała tarcza zegara

#43 Post autor: mariuszsosnowiec » 28 kwie 2012, 21:31

Brzózka - wyjścia są tylko dwa, bo mam te same tarcze z tej samej firmy:
1 - wymiana diód na mocniejsze (ja tak zrobiłem) i można regulować jasność standardowo klawiszami + i -
2 - zwiększenie napięcia na diodach standardowych poprzez zmianę rezystorów (ryzyko przepalenia, ale wierz mi - wytrzymają, ale nie wiem jak długo)

Do wiadomości - w licznikach można wykorzystać diody z taśm LED odólnodostępnych na rynku (oczywiście pomijając "kombinacje z rezystorem" i wlutowanie ich w miejsce oryginalnych diód w liczniku.
Pamiętajcie - diody SMD minus mają oznaczony "zeszlifowanym" jednym z rogów.
Pomogę przy wymianie na zlocie jeśli będę odpowiednio wcześniej wiedział, abym zabrał sprzęt i jeśli będę miał mało "robót" od innych multiplomaniaków.
0 x
Potrzebujesz pomocy, a jesteś w mojej okolicy, pomogę:
holowanie, kawa, herbata, internet, pomoc na miejscu awarii.
tel.: 509 030 038

kociewie
x 4

Re: Biała tarcza zegara

#44 Post autor: kociewie » 28 kwie 2012, 23:43

Ja na zlocie będę przelutowywał, choć nie w 100% osobiście, gdyz "dobra duszka" mnie namówiła na taka akcję ;)
Diody już zapakowane!
0 x

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: Biała tarcza zegara

#45 Post autor: Brzózka » 29 kwie 2012, 07:41

mariuszsosnowiec pisze:Brzózka - wyjścia są tylko dwa, bo mam te same tarcze z tej samej firmy:
1 - wymiana diód na mocniejsze (ja tak zrobiłem) i można regulować jasność standardowo klawiszami + i -
Dzięki za podpowiedzi, ale w takim przypadku trzeba już by było wymienić na mocniejsze wszystkie diody, nie tylko te z podświetlenia prędkościomierza, obrotomierza i wyświetlacza?
0 x

Awatar użytkownika
mariuszsosnowiec
Posty: 217
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:00
Multipla: Wcześniej Mk1 benz, bixenon
Skype: m.m.jackowscy
Lokalizacja: Śląsk - Sosnowiec

Re: Biała tarcza zegara

#46 Post autor: mariuszsosnowiec » 29 kwie 2012, 10:27

Zgadza się - trzeba wymienić wszystkie, bo różnica przy tych białych tarczach jest ogromna pomiędzy nowymi a standardowymi. Tamtych poprostu nie widać w dzień.
Ja mam prędkościomierz i obrotomierz białe, ekran i wskaźnik paliwa mam niebieskie a to dlatego, że w photoshopie wybierałem kilkanaście schematów kolorów podświetlania i ten układ akurat nam się spodobał.
0 x
Potrzebujesz pomocy, a jesteś w mojej okolicy, pomogę:
holowanie, kawa, herbata, internet, pomoc na miejscu awarii.
tel.: 509 030 038

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: Biała tarcza zegara

#47 Post autor: Brzózka » 30 kwie 2012, 16:32

Mariusz, jeśli masz takie możliwości i wiesz jakie diody i jak je wlutować, może mógłbyś mi pomóc?
Ja ze swej strony mogę się odwdzięczyć np. polerką nadwozia, co Ty na to?
0 x

Awatar użytkownika
mariuszsosnowiec
Posty: 217
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:00
Multipla: Wcześniej Mk1 benz, bixenon
Skype: m.m.jackowscy
Lokalizacja: Śląsk - Sosnowiec

Re: Biała tarcza zegara

#48 Post autor: mariuszsosnowiec » 30 kwie 2012, 21:37

Bardzo chętnie pomogę. Na pewno coś uradzimy na miejscu. Do zobaczyska
0 x
Potrzebujesz pomocy, a jesteś w mojej okolicy, pomogę:
holowanie, kawa, herbata, internet, pomoc na miejscu awarii.
tel.: 509 030 038

Awatar użytkownika
Brzózka
Posty: 1142
Rejestracja: 21 lut 2012, 11:06
Multipla: Była MK1 jest MK2 i CC 704
Lokalizacja: SBL-Powiat Bieruńsko Lędziński
x 31

Re: Biała tarcza zegara

#49 Post autor: Brzózka » 1 maja 2012, 06:43

mariuszsosnowiec pisze:Bardzo chętnie pomogę. Na pewno coś uradzimy na miejscu. Do zobaczyska
No to super, zapraszam do mnie. Może jeszcze uda nam się rozegrać partyjkę pingielka :)
Telefon do mnie posłałem Ci w PW.
0 x

Awatar użytkownika
mariuszsosnowiec
Posty: 217
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:00
Multipla: Wcześniej Mk1 benz, bixenon
Skype: m.m.jackowscy
Lokalizacja: Śląsk - Sosnowiec

Re: Biała tarcza zegara

#50 Post autor: mariuszsosnowiec » 1 maja 2012, 09:06

Kontakt otrzymałem, a partyjkę chętnie rozegram. Widzimy się na zlocie
0 x
Potrzebujesz pomocy, a jesteś w mojej okolicy, pomogę:
holowanie, kawa, herbata, internet, pomoc na miejscu awarii.
tel.: 509 030 038

ODPOWIEDZ