W październiku 2017 roku postanowiłem zezłomować Fiata Sienę i kupić co najmniej 6-osobówkę. Z powodu budżetu padło na Multiplę, wygląd mnie nigdy nie zniechęcał, raczej zaciekawiał. Kupiłem ją w Garwolinie od kierownika urzędu pracy czy jakoś tak za 4K z informacją że przebieg ma prawdziwy - 411000 a silnik ma wymieniony po 200000, natomiast nie pamiętam ile miał przebiegu. Liczyłem się z kosztami koniecznymi, ale przerosło mnie to i waham się nad sprzedażą. Lubię to auto choć boli mnie kasa jaka już władowałem. Oto krótkie podsumowanie: Multipla Listopad 2017
1. Poduszki pod silnikiem
2. Miska olejowa
3. Zamek bagażnika
4. Rozrząd
5. Olej
Razem 2000 zł
Multipla Luty 01.02.2018 -
1. Geometria kół nowe opony Dunlop na przód zimowe 185/65 R15 (opony 570 zł)
2. Klocki i Tarcze – przód 250 zł
3. Zamki wymiana z przodu (80)
Razem 1010 zł
Multipla Marzec – Kwiecień 27.03.2018 + 11.04.2018 - Koszt 200 zł
1. Wymiana Klamki drzwi Prawe Tylne.(50)
2. Przewód podciśnienia na samej górze silnika po lewej – sztukowany był, bo kuna zeżarła przewody. (20)
3. Wymiana kabli zapłonowych (110 zł – cena sklepowa -NGK)
4. Wymiana opon z tyłu na letnie. Używane -185/65 R 15 (140 zł)
5. Wymiana wentylatora chłodnicy (cena sklepowa - 100)
6. Wymiana cewki zapłonowej (cena sklepowa 300)
7. Wymiana drążków amortyzatorów (free)
8. Zrobione : Wentylator chłodnicy, alternator, przewód podciśnienia (20 zł)= około 500 zł
Razem 500 zł
Multipla 22 VI 2018
1. Wymiana akumulatora – 280 zł BOSCH
2. Zerwane cięgno hamulca ręcznego – lewe tylne koło 80 zł (plus robocizna 20 zł)
3. Stacyjka = 50 zł
Razem 470 zł
Multipla Maj Gazownik – Nowa butla, papiery + diagnoza = 700 zł
Podsumowanie : 5280 zł
Lipiec – przegląd techniczny 160 +20 + 1250 (za Maglownicę) oraz reflektor (był anglik)+ 140 zł.
Razem 6830 zł - sierpień 30.VIII.2018r.
Luty 2019 r – Wymiana tylnej wycieraczki + dwie opony ZIMOWE nowe tył (380 zł) + wymiana oleju oraz filtra (5w30) Płukanka + wgniotka = 700 zł. Razem = 7530 zł
Zauważono usterki = Sprzęgło 400 zł / Sonda lambda 190 – 1 z 2 uszkodzona / prawy boczny kierunkowskaz / – przycisk drzwi lewych haczy i trzeba go dociskać / - diody na tylnej szybie dwie nie działają / Spryskiwacz tył nie działa / Klapa tylna podczas mrozów się blokuje / Przestały działać czujniki parkowania / Uszkodzone,urwane gwinty od holowania z tyłu i z przodu/
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i obecnie szukam elektryka w Warszawie, który lubi Fiaty - jeden już mi odmówił diagnozy bo "auto pewnie w nocy szaleje i dlatego gubi prąd".
Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
- piter4blue
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 kwie 2019, 22:34
- Multipla: 1.6 LPG 103 KM 2006
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
0 x
Jest: Multipla II 2006 LPG
Było: Fiat Siena, Matiz, Opel Kadett
Było: Fiat Siena, Matiz, Opel Kadett
- kacfil
- Posty: 2077
- Rejestracja: 25 sie 2010, 18:14
- Multipla: Jtd 115 2004
- Lokalizacja: Sosnowiec
- x 54
Re: Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
Przecież to w większości eksploatacja.
Na każde auto byś tyle wydał.
Nie wiem o co Ci chodzi.
Na każde auto byś tyle wydał.
Nie wiem o co Ci chodzi.
1 x
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 1 paź 2013, 00:55
- Multipla: 1.9jtd105+
- Lokalizacja: starogard.zach-pomorskie
- x 127
Re: Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
Popieram poprzednika.W innych autach wydałbyś więcej.Sam przerobiłem kilka marek,w rodzinie też są auta różnych marek (nowsze i starsze)i widzè bezawaryjność i niskie koszty utrzymania.I wtedy się cieszę że mam fiata.Pamiętaj że to cowymienisz,masz nowe i w dłuższej perspektywie powinieneś mieć spokój.Pozdrawiam I zapraszam na jubileuszowy zlot
1 x
661285934
- piter4blue
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 kwie 2019, 22:34
- Multipla: 1.6 LPG 103 KM 2006
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
Dzięki, to prawda, co piszecie, ja nie chcę się pozbywać auta, tylko nie mam szczęścia do mechaników. Nie spotkałem takiego co by "serce" miał do Multipli. Żonka i znajomi robią wielkie oczy na koszty napraw, ale jak im się coś popsuje to naprawa idzie w grube tysiące. Chcę doprowadzić auto do ładnego stanu, jednak nie mam ani garażu ani kanału, żeby pomajsterkować i zabezpieczyć. Gromadka dzieci też tego nie ułatwia.
0 x
Jest: Multipla II 2006 LPG
Było: Fiat Siena, Matiz, Opel Kadett
Było: Fiat Siena, Matiz, Opel Kadett
-
- Posty: 794
- Rejestracja: 3 mar 2012, 09:07
- Multipla: były różne
- Lokalizacja: Luboń/k Poznań
- x 57
Re: Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
Znam ten ból miałem tak przy pierwszej multipli też benzyniaku ja wtedy władowałem koło 10tyś w auto a później pojechałem na zlot ktoś dał się przejechać dieslem i w ten oto sposób w tej chwili mam już na koncie 5 multipli (4diesle) z małżonką kochamy te auta i nie wyobrażamy sobie bez nich życia życzę wytrwałości .
p.s co do sprzęgła to mój mechanik miał nowe co mu leży za 150zł a co do zjadacza pronu zobacz czy czasami to nie rozrusznik taki przypadek miał kolega Kaczorek
p.s co do sprzęgła to mój mechanik miał nowe co mu leży za 150zł a co do zjadacza pronu zobacz czy czasami to nie rozrusznik taki przypadek miał kolega Kaczorek
1 x
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 1 paź 2013, 00:55
- Multipla: 1.9jtd105+
- Lokalizacja: starogard.zach-pomorskie
- x 127
Re: Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
Radarek ma rację. U mnie raz był prąd przez tydzień i uciekł.Czasem po jednym dniu auto nie odpalało.Nie Ty jeden nie masz szczęścia do mechaników.U minie upłynęło sporo czasu i wypłynęło sporo pieniążków by w końcu cieszyć się autem.Wytrwałości.Pamiętaj że zlot już w czerwcu
1 x
661285934
Re: Cześć, czyli jak nie dać się naciąć przy kupnie Multipli
Ból w tym że kasy nie odzyskasz jedynie tylko możesz dołożyć i cieszyć się jazdą taka prawda niestety. To tak jak u mnie w passacie B3 też już wszystko wskoczyło na podwójna wartość auta albo i potrójna, ale jeździ i to najwazniejsze, jak się okazało że przód tylko hamował a tyłu wcale nie było to mechanik i wprost powiedział przyjechał byś innym tworem to zamiast 500 z częściami i z wymianą łożysk to byś zapłacił że 2000 jak nie mało na ten zakres prac...
Tak więc ten tego wytrwałości w naprawach znam ból. Przede mną też typ o passata zbytnio nie dbał chociaż 12 lat go miał
Tak więc ten tego wytrwałości w naprawach znam ból. Przede mną też typ o passata zbytnio nie dbał chociaż 12 lat go miał
1 x